Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: fietshelm voor 4 jarige, ventilerend?

Aw: fietshelm voor 4 jarige, ventilerend? 11 Apr 2008 14:23 #1891

• annepol
Bedankt voor al jullie handige reacties!
Ik probeer m'n dochter er aan te laten wennen dat het straks de helm wordt die 'goed past'en niet die met het mooiste plaatje...

Over de route naar Corfu: we gaan met de nachttrein naar Milaan, de CityNightLine (CNL), die vetrekt om 17.30 u. in Utrecht (maar begint in A'dam en stopt ook in Arnhem)en komt 's ochtends vroeg aan in Milaan. Fietsen kunnen (beperkt) mee op vrijwel alle CNL's. Er zijn couchettes en slaapcabines.
Dan pakken we een stoptrein naar Venetie, daarin mogen fietsen mee, dat duurt 3,5 uur. Om 17.00u. vertrekt de boot uit Venetie naar Corfu. Daar gaan we weer op slapen en de boot komt dan de volgende dag 's avonds aan, om 21.30 u. dat is helaas wat laat... Alles bij elkaar duurt de reis dus twee etmalen plus een paar uur. Maar het lijkt ons erg leuk zo'n reis, beter om niet te (veel te) vliegen en minder gestress, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Het is ook goedkoper dan vliegen.
We hebben daarna 11 dagen op Corfu voordat we hetzelfde andersom doen.
We hebben de trajecten eerst zelf uitgezocht (via internet) maar uiteindelijk geboekt bij de treinreiswinkel, die weten beter de weg in ticketland.
groet, Annemarie
The administrator has disabled public write access.

Aw: fietshelm voor 4 jarige, ventilerend? 10 Apr 2008 15:21 #1888

• Claar
Hoi Annemarie,

Ik ben even nieuwsgierig naar jullie plannen... Over land naar Corfu? Doe je daar niet heeeeeel lang over? Altijd goed om te horen hoe andere op de plaats van bestemming komen en Corfu is vast leuk fietsen!

Over de helmen. Wij dragen zelf ook altijd een helm als we op fietsvakantie zijn. Nadat ik een keer over m'n stuur ben gevlogen vind ik dat wel zo veilig. Je haalt toch flinke snelheden... Als je 'm eenmaal op hebt voel je er eigenlijk niets meer van. Alleen als je vervolgens onderweg een winkeltje in loopt kunnen mensen je aankijken alsof je van Mars komt. Tsja, ze zijn nou eenmaal niet zo charmant die helmen...
Als je zelf ook een helm draagt is het misschien makkelijker om je dochter aan de helm te krijgen. Onze zoon draagt al een helm sinds ie voor het eerst op de fiets zit en hij wordt helemaal blij als ik z'n helm pak want dat betekent dat we op pad gaan!

groet,
Claar

Aw: fietshelm voor 4 jarige, ventilerend? 10 Apr 2008 11:02 #1886

• Duckman
Ik heb voor mijn dochter van 4 een fiets helm van MET met ventilatie gaten. Gewoon bij de fietsenmaker gekocht. Neem te tijd om te passen en stel de bandjes goed in. Controleer dit ook regelmatig.<br /><br />Bericht gewijzigd door: Duckman, op: 2008/04/14 16:38

Aw: fietshelm voor 4 jarige, ventilerend? 08 Apr 2008 12:55 #1883

• Marjorie
Hoi! Wij hebben voor onze zoon van toen 4 ook een helm gekocht. De kleinste kindermaat paste niet, maar die van agu hadden ook een maatje groter. Er zitten ventilatiegaten in, met achter de voorste een soort hooregaasje tegen insekten. TOen hij die had gezien (met een lampje achter) was hij helemaal om. Daarvoor wilde hij er echt niet aan.
In de praktijk heeft hij hem nu altijd op als hij op de weg fietst, op de stoep hoeft het niet van ons. JE moet er wel goed op letten dat hij ook een stukje over het voorhoofd zit, want uit zichzelf doet hij hem iets omhoog. Maar goed, dat doet onze zoon, misschien doen lang niet alle kinderen dat!

groetjes,
marjorie

Aw: fietshelm voor 4 jarige, ventilerend? 03 Apr 2008 19:39 #1877

• Josien
Hoi,
wij hebben voor onze kinderen flitsende ventilerende helmen bij de fietsenzaak gekocht. Niet van die barbiedingen maar van die \"echte\" zoals echte wielrenners (aldus onze kids zeggen). Ze zijn dan ook met zilvere, rode en blauwe strepen. De jongste nog een kinderhelm maar toen de middelste 6 was kon hij de kleinste maat volwassenenhelm al op. Deze hebben veel ventilatiesleuven. En die gaat ook nog heeeeeel lang mee! Deze helmen zijn wel duurder dan de \"speelgoedhelmen\" maar je hoeft dan voorlopig geen nieuwe. Gewoon gaan passen bij de fietsenzaak, zorg dat je er één hebt met een beetje kennis van zaken. Dan moeten ze je goed kunnen informeren.

Aw: fietshelm voor 4 jarige, ventilerend? 03 Apr 2008 19:31 #1876

• Silvie
Onze zonen fietsen ook met fietshelm. Mijn ervaring in de fietsenwinkel was dat ieder kinderhoofd weer anders van model is en dat lang niet alle helmen goed passen. En een niet goed passende helm schijnt slechter te zijn dan geen helm. Bij ons was de kleur of het aantal ventilatiegaten dan ook niet doorslaggevend, maar het model van het helmpje.

Mijn oudste zoon heeft twee jaar geleden in Frankrijk met een helm op gefietst. Als hij zijn helm afzette na een tochtje, had hij wel een beetje bezweet hoofd, maar ik heb hem er nooit over horen klagen. Op een aanhangfiets valt de inspanning voor een kind ook wel mee, dus de warmte bij het hoofd waarschijnlijk ook wel.
  • Page:
  • 1
  • 2