Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Minimale leeftijd fietskar

Aw: Minimale leeftijd fietskar 27 Jun 2008 21:15 #2048

• femke
Hoi,

Ik heb mijn kinderen ook vanaf een maand of drie in de fietskar vervoerd. Lekker in de hangmat van Chariot zodat ze hiervan nog een beetje extra vering hebben. Deze hangmat pas trouwens ook in de Burley solo.
De jongste werd altijd direct rustig als hij in de fietskar werd gelegd. Ben 's avonds nog wel eens een blokje om gegaan als hij helemaal over zijn toeren was.

Femke
The administrator has disabled public write access.

Aw: Minimale leeftijd fietskar 26 Jun 2008 20:53 #2043

• Josien
Hoi,
met vier weken lag onze zoon in de maxi- cosi in de fietskar. De andere kinderen met vier weken in de babyschelp. Allemaal in de Burley d'lite. Wel voor korte ritjes naar school bv. en terug en niet over de grootste hobbels.
Met 8 maanden de langere afstanden op fietsvakantie. Onze kinderen hebben het allen maar een fantastische slaapplek gevonden!

Aw: Minimale leeftijd fietskar 26 Jun 2008 19:25 #2042

• babsdehaas
ook wij hebben vanaf het begin onze kinderen, tweeling, in de fietskar vervoerd. We hebben zelf een chariot waar vering in zit, hij is inderdaad wel duur. En zij hebben een systeem met hangmatjes en dat schommelt en wiegt heerlijk mee met alle hobbels enz..

toen ze net 7 mnd waren zijn we op fietsvakantie geweest van huis naar terscheling en hebben ze heerlijk ingelegen en geslapen

als je wilt heb ik daar een foto van
veel plezier
babs

Aw: Minimale leeftijd fietskar 26 Jun 2008 12:55 #2039

• Minnaard1
Wij hebben altijd pas gefietst als de kinderen 8 maanden zijn. Dit nadat we van een kinderarts gehoord hadden dat kinderen tot 8 maanden liggend en geveerd vervoerd dienen te worden. Een fietskar is niet echt geveerd en als je fietst zijn de schokken best groot. Voor kinderwagens geldt ook dat de niet geveerde (buggy) pas na 8 maanden aangeraden worden. In Duitsland wordt het fietsen met kleine babies in een fietskar afgeraden. Het wordt tijd voor een verende babyschelp!

Aw: Minimale leeftijd fietskar 21 Jan 2006 03:17 #327

• annette
Mijn zoon is ruim 5 weken te vroeg geboren, na 8 weken zat hij al in de fietskar. We hadden het 'bankje' losgemaakt, zodat een platte bodem ontstaat en daarop de maxicosy met hoofdverkleinder vastgemaakt met sjorbanden. Ging prima. Alleen wel wat lastig als we de maxicosy ook in de auto wilde gebruiken.
Later gebruikte ik ook wel een opgerolde handdoek als steun voor het hoofdje

Aw: Minimale leeftijd fietskar 31 Dec 2005 09:08 #199

• E. Minnaard
Onze zoon hebben we vanaf 9 weken meegenomen in de fietskar. Hij lag in de maxi-cosi, die met de bevestigingsbanden die standaard in de fietskar zitten, vastgemaakt was.
De fietskar hebben we via internet gekocht, het merk is INSTEP. Als je een mailtje terug stuurt kan ik je een foto toesturen.

Groetjes en veel fietsplezier.

ps. Niet twijfelen gewoon doen, onze zoon slaapt gewoon in de kar en is lekker buiten, net als wij.
  • Page:
  • 1
  • 2