Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Trainen

Aw: Trainen 12 Jul 2009 19:41 #2610

• Helen
Het helpt natuurlijk als je het fietsen gewend bent, en zeker als je met een kar gaat, daar bijvoorbeld al boodschappen mee doet. Dan weet je alvast hoe het voelt met bepakking.
Wij gaan dit jaar voor het eerst met de kinderen fietsen (deden dit vroeger wel samen, met tent en fiets) en we proberen toch wel elk weekend een (dag-)tocht te maken. Het gaat niet eens zozeer om de conditie (met kinderen fietsen we toch minder hard en ver) maar om het oefenen om langer dan een uur op je zadel te zitten! Een half uurtje elke dag houd je met een basisconditie wel vol, maar als je langer dan een uur wil doorfietsen en je bent dit niet gewend, ga je je billen wel voelen. Wij althans wel! Wellicht kun je dan nog iets aan je zadel doen als je dat merkt.
We hebben nu ook twee weekenden (in de buurt) geoefend met de tent. Inderdaad ook om de paklijst te testen en te zien hoe de nieuwe tent en wij het houden bij wat minder weer. (Viel mee!)

Helen
The administrator has disabled public write access.

Aw: Trainen 17 Mei 2008 07:47 #1966

• Marieke
Hahaha, we hebben donderdagavond voor het eerst met zijn drietjes een rondje gefietst, manlief ook mee....
Voor hem was het zo ongeveer de eerste keer fietsen in een jaar of zo..

Begint het me onderweg toch te plenzen! We waren echt doorweekt toen we terugkwamen. Gelukkig hadden we wel regenjassen aan, en met korte broeken voel je het ook niet zo erg dat je nat bent. En Thijs bleef gelukkig droog in de fietskar, alleen onderin stond wat water.

Het viel me mee, was toch nog een lekker rondje over de hei en door het bos. Regen viel me mee. Hebben we het ergste ook weer gehad hahahaha!

Merk dat het fietsen steeds makkelijker gaat. Versnelling staat steeds een tandje zwaarder.
Maar ik moet wel heel erg oppassen dat ik het rustig opbouw en niet te zwaar trap, i.v.m. mijn reuma. Maar tot nu toe valt het helemaal niet tegen!

Groetjes, Marieke

Aw: Trainen 16 Mei 2008 19:21 #1963

• Paula
Wij trainen nooit voor de fietsvakantie. Wel fietsen we naar ons werk (9 km). Mijn ervaring is dat de eerste dagen wat wennen zijn en dat je je gaande weg sterker voelt worden. Tip: Neem aan het begin wat meer rustdagen en wat kortere afstanden. Een dag rust draagt bij aan de spieropbouw!
Succes, Paula

Aw: Trainen 14 Mei 2008 16:07 #1958

• reichbus
Hoi,

Ik fiets twee dagen in de week naar het werk (11 km enkele reis). Ik merk dat mijn conditie daardoor wel beter is geworden en mijn uithoudingsvermogen dus ook. Wat je ook nog kunt doen als je toch al een paar keer per week fietst, is om steeds een tandje zwaarder te fietsen.
Succes,

Ingrid

Aw: Trainen 13 Mei 2008 21:27 #1953

• Marieke
Wij hebben gelukkig een redelijk vlakke route (volgens het boekje tenminste).
We weten nog niet precies wanneer we gaan, waarschijnlijk eind juli/augustus.
Maar ik probeer vanaf nu in ieder geval iedere dag minimaal een half uurtje te fietsen en een paar keer per week wat langer.
Als het echt dichterbij komt en de conditie weer een beetje op peil is, dan willen we ook alvast een weekendje gaan fietsen met bepakking.
Temeer omdat dit onze eerste fietsvakantie wordt, en het dus wel handig zal zijn om de paklijst uit te proberen hahaha. Dan hebben we een beetje een idee of het ongeveer klopt wat we mee willen nemen en zo.

Ben heel benieuwd.

Groetjes, Marieke

Aw: Trainen 13 Mei 2008 20:58 #1950

• Martin
Van tevoren trainen, dat zou inderdaad mooi zijn... Helaas, voor ons is het meer een kwestie van vooraf de route slim kiezen. Zelfs in de Alpen kun je dan fietsen, maar je moet wel een rivierdal volgen. In het vlakkere land heb je daardoor wel meer keuze om van een route af te wijken.
  • Page:
  • 1
  • 2