Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Tafel en stoeltjes?

Aw: Tafel en stoeltjes? 13 Mei 2008 21:08 #1951

• Martin
Toen onze oudste voor het eerst meeging, hebben we hem in de binnentent laten rondstappen als wij in de voortent gingen eten (het weer leende zich daar toen ook voor:( . Wel even de slaapzakken aan de kant voor als er een hapje valt.

Later hebben we voor hem een klapstoeltje erbij gekocht (wij hadden die al), en stond de jongste in de binnentent- of erbuiten (zie foto). De oudste was toen prima in staat om van een diep bord te lepelen (zie foto). En wij stellen ons (zowel thuis als op de camping) dat weglopen van het eten, betekent dat je klaar bent. (maar dit laatste hangt natuurlijk weer samen met ideeën over borden die wel of nietleeg moeten, bij ons hoeft dat niet.)

Komende zomer zou het wel eens kunnen gebeuren dat we allevier op een klapstoel kunnen zitten. Een tafel lijkt me best handig maar ik ben nog niet de ideale oplossing tegengekomen. Lijkt me best iets om te bedenken, icm met een fietskar bv.

Groet, Martin.

Bericht gewijzigd door: Martin, op: 2008/05/13 23:11<br /><br />Bericht gewijzigd door: Martin, op: 2008/05/13 23:14
Attachments:
The administrator has disabled public write access.

Aw: Tafel en stoeltjes? 13 Mei 2008 20:46 #1949

• Silvie
Onze jongste zoon was vorige zomer ook 2,5 jaar oud. Wij zitten buiten altijd op onze slaapmatjes (geen self inflatables). Met weglopen hadden we geen problemen. Ze zijn op die leeftijd toch al oud genoeg om een beetje te luisteren. Ons zoontje at met gestrekte beentjes en zijn (diepe) bord ertussen. In verband met knoeien had ik bij de Prenatal een grote plastic slabber gekocht. Dat scheelt veel vieze truien en je spoelt hem schoon onder de kraan.

Onze ervaring is dat je echt geen tafeltje nodig hebt als je op de grond zit. Twee matjes tegenover elkaar en alle pannen op de grond ertussen.

Aw: Tafel en stoeltjes? 13 Mei 2008 19:11 #1947

• Josien
Hoi,
misschien kun je 1 klein stoeltje meenemen, van die kleine opvouwbare die je nu veel ziet voor kinderen. dan zit je kind echt in de \"zithouding\" en misschien blijft hij dan wat beter zitten. Bij onze middelste hebben we er weleens een soort gordeltje aangemaakt zodat hij even bleef zitten. 't Is maar net waar ze aan gewend zijn. Nu hebben we gewoon een waterdicht picknickkleed en voor vijf personen drie Lafumastoeltjes; zitvlak op de grond en goede rugleuning. We mogen er om de beurt op zitten. Een tafeltje hebben we niet, de hele camping id onze tafel.
we eten het warme eten uit zgn. nappen, een \"trog\" met handvat. dat eet voor de kinderen veel makkelijker dan van een bord.
Oja, je mag je kind nog best helpen met eten hoor en knoeien mag op de camping.Op vakantie tellen de etiqetteregels niet! En wil je niet dat je elke dag vieze eetkleren hebt neem dan 1 eetshirt mee wat je met het eten aandoet. Scheelt weer was.

Tafel en stoeltjes? 13 Mei 2008 14:33 #1944

• Anja
Dag allemaal,

Wij gaan in juli fietsen in Northumberland met onze zoon van 2 1/2 jaar in de fietskar. Met het vooruitdenken over de benodigde bepakking zijn we een heel eind, maar met tafel en stoeltjes komen we er nog niet goed uit.

Als stoeltjes hebben we voor onszelf van die vouwbare \"zitlappen\" die relatief weinig wegen. En we hebben zo'n mini-kampeertafeltje, maar dat is niet echt lichtgewicht.

Voor onze zoon weet ik even niet hoe hij rustig kan zitten om zijn bord leeg te eten. Bepaald netjes eet hij nog niet en zonder stoeltje en tafeltje is de kans aanwezig dat hij aan de wandel gaat tijdens de maaltijd.

Hoe doen jullie dat??

Groetjes, Anja
  • Page:
  • 1
  • 2