Welcome, Guest

TOPIC: alleenstaande moeder

Aw: alleenstaande moeder 27 Jun 2008 21:09 #2047

• femke
Hoi Renske,

Aangezien mijn man niet van fietsen en kamperen houdt ga ik alleen met de kinderen op fietsvakantie.
De eerste keer alleen met mijn oudste zoon die toen bijna 2 was. Hij zat lekker in de kar en daardoor had ik geen problemen om alles mee te nemen. Ik had dan ook veel te veel bij me. Prettig was wel de ruime tent omdat het die week nogal regenachtig was.
Vorig jaar (twee jaar later) ben ik met mijn 2 zoons (15 maanden en bijna 4) gaan fietsen. Ze mochten afwisselend in de kar en op een stoeltje. Dit jaar had ik een eenpersoons Burley bij me ipv een tweepersoonskar met harde kuip. Dit scheelt een hoop gewicht en de Burley rijdt een stuk prettiger. Alles paste nog steeds in de kar en de voor- en achtertassen. De tent, matjes, luiers, jassen en speelgoed gingen in de kar. Alleen voor boodschappen was er nauwelijks ruimte.
Dit jaar gaan we weer fietsen. Omdat mijn oudste zoon erg lang is voor zijn leeftijd past hij niet echt meer in de kar of een stoeltje. Verder moet hij zijn energie ook kwijt kunnen anders rent hij de hele avond over de camping. Daarom heb ik een aanhangfiets met bagagedrager en twee fietstassen voor hem gekocht. Het zelf fietsen vindt hij helemaal geweldig en hij verheugt zich al maanden op de aanstaande fietsvakantie. De jongste gaat lekker in het voorstoeltje. Nadeel is wel dat hij nu niet zo makkelijk kan slapen en ik ze niet meer gescheiden naar bed kan brengen. Vorig jaar ging er 1 in de kar en 1 in de tent zodat ze een beetje op tijd gingen slapen. Samen in de tent is een groot feest.
Afgelopen fietsen met kinderen weekend hebben we proefgedraaid en tot mijn verbazing hield ik een hoop ruimte over voor boodschappen. Ik heb mijn kampeeruitrusting wel wat aangepast:
- zeer compacte slaapzakken (van Decathlon, zo'n 25 euro), voor mij wat te koud maar de kinderen slapen er prima in.
- de kinderen slapen nu op harde matjes ipv thermarest zodat deze makkelijk achter op de fiets kunnen en het scheelt ook een hoop gewicht
- een stuk minder speelgoed mee, als het aan mijn zoon ligt gaan er kilo's boeken en tassen vol speelgoed mee, maar op de campings kom je genoeg tegen om mee te spelen.

Ik weet niet of het zo nuttig is om nog een kinderkar aan te schaffen als je jongste al 4 is. Wij doen het nu zelfs helemaal zonder kar maar dat hangt natuurlijk wel van je kampeeruitrusting af. Voor je oudste is het in ieder geval wel leuk om ook fietstassen op zijn fiets te hebben met wat lichte spullen. Dan voelt hij/zij zich er echt bij horen.
In ieder geval zou ik gewoon lekker op fietsvakantie gaan. Op campings kom je genoeg anderen tegen waar de kinderen mee kunnen spelen en je zelf een praatje mee kunt maken.

Als je nog wat wilt vragen of wat meer foto's wilt zien kun je me mailen:
Dit E-mail adres wordt beschermd tegen spambots. U moet JavaScript geactiveerd hebben om het te kunnen zien.

Groeten,

Femke
Attachments:
The administrator has disabled public write access.

alleenstaande moeder 24 Jun 2008 08:41 #2036

• renske wijshake
Ik ben een alleenstaande moeder met 2 kinderen
ik heb plannen om volgend jaar met de kinderen een fietsvakantie te gaan doe gewoon eerst in nederland. De kinderen zijn dan 4 en 7 jaar oud. Nou is mij vraag hoe kan ik het beste de bagage meenemen is het verstandig om bv een fietskar aan te schaffen waar ook de jongste in kan of is het makkelijker om een bagagekarretje te nemem. Ook wil ik ervaringen van andere alleenstaande ouders die op fietsvakantie zijn geweest weten
alvast bedankt
The administrator has disabled public write access.