Welcome, Guest

TOPIC: 2 fietsen, 1 aanhangfiets en fietskar mee...hoe?

Aw: 2 fietsen, 1 aanhangfiets en fietskar mee...hoe? 25 Apr 2011 08:16 #3973

• Silvie
Wij hebben een dakkoffer en die wordt ook gebruikt voor fietsen en karren. Toen we nog met een fietskar (burley d'lite) en aanhangfiets (add bike) op pad gingen, vervoerden we de fietskar in de dakkoffer en de aanhangfiets achterop op een fietsendrager voor 3 fietsen. We hebben een fietsendrager waarbij de fiets wordt vastgeklemd op de buis onder het zadel. Dat gaat met een aanhangfiets prima.

Inmiddels gaan we met drie gewone fietsen en één aanhangfiets op pad. De gewone fietsen gaan alle drie op de fietsendrager. De aanhangfiets gaat in de dakkoffer. Stuur draaien en trappers eraf en dan past dat prima.

We hopen dat we volgend jaar (als we met vier gewone fietsen op pad gaan) dezelfde constructie nog kunnen toepassen: drie grote fietsen achterop en de 24 inch kinderfiets (gedemonteerd) in de dakkoffer.
The administrator has disabled public write access.

Aw: 2 fietsen, 1 aanhangfiets en fietskar mee...hoe? 24 Apr 2011 13:47 #3968

• SusanneZomers
BBS schrijft:
Beste Martin,

Heb je inderdaad een aanhangfiets op het dak vervoerd en hoe is dit bevallen?

Ik ben ook best benieuwd naar hoe dit bevallen is, want ik wil ook zo'n reis afleggen.

Gr,
Susanne

www.bestbuykinderfietsen.nl/

Aw: 2 fietsen, 1 aanhangfiets en fietskar mee...hoe? 22 Apr 2011 21:57 #3961

• BBS
Beste Martin,

Heb je inderdaad een aanhangfiets op het dak vervoerd en hoe is dit bevallen?

Aw: 2 fietsen, 1 aanhangfiets en fietskar mee...hoe? 08 Jul 2008 17:49 #2070

• Martin
wij zijn vorig jaar in de volgende samenstelling vertrokken: 2 volwassen fietsen op de trekhaak, fietskar burley d'light in de kofferbak, en de kinderfiets tussen de volwassen fietsen in \"opgehangen\" tussen de volwassen fietsen in.

Dit jaar is de kinderfiets alweer een maatje groter, en de auto is intussen een andere (geen trekhaak, wel dakdragers). De kinderfiets zal nu op het dak erbij moeten.

Ik kan me voorstellen dat het voor een aanhangfiets ook mogelijk is (en niet illegaal) om hem tussen de volwassen fietsen in op de trekhaak te hangen. Wel een gedoe natuurlijk om het zo te doen dat er geen beschadigingen optreden.

Op het dak zou zoiets ook moeten kunnen, al of niet gecombineerd met een derde drager waar het achterwiel op kan steunen.

Inderdaad een heel gedoe, maar ik ga er toch nog maar geen aanhanger voor kopen. Wie weet als het later 4 fietsen worden. Of wellicht ga ik dan juist de trein gebruiken omdat dat met 2 grotere kinderen weer een heel stuk makkelijker is dan met kleintjes.

Groet, Martin.

Aw: 2 fietsen, 1 aanhangfiets en fietskar mee...hoe? 07 Jul 2008 20:40 #2069

• kalevala
Wij zijn wel eens met twee fietsen en daartussen \"gepropt\" met de nodige vastzetmaterialen een kinderfiets op stap gegaan. Lijkt met dat dit voor een aanhangfiets dan ook geen probleem zou hoeven te zijn. Of het legaal is durf ik te betwijfelen......

2 fietsen, 1 aanhangfiets en fietskar mee...hoe? 27 Jun 2008 20:42 #2046

• Marjorie
Hallo!
Tja, iedere keer krijgen we te maken met een andere samenstelling van wat we meenemen, en dus iedere keer is het even bekijken hoe we alles mee gaan nemen. We hebben dus 2 fietsen, een burley d'lite fietskar en een burley piccolo aanhangfiets. De fietskar kan platgevouwen achterin de auto, de fietsen op de fietsendrager, maar wat doen we met de aanhangfiets?
Vorig jaar hebben we hem achterin gelegd, maar het is dan een enorm gepuzzel om alles eromheen in de auto te proppen. Echt een puzzel iedere keer...(we hebben niet zon ruime auto ;-)).
Alternatieven die we bedachten:
aanhangfiets bovenop het dak. Er zijn dakdragers voor fietsen, maar dan steunt de fiets op zijn voorvork of voorwiel. En dat heeft de aanhangfiets natuurlijk niet.
Dan de aanhangfiets op de fietsdrager, samen met een gewone fiets, waar hij dan op de bagagedrager vastzit, en zo steunt, en dan de andere fiets op het dak.
We moeten nog uitproberen of dat kan, maar wat er niet gemakkelijk aan zal zijn is dat de aanhangfiets dan ietwat schuin tov de andere fiets staat, en of het wiel dan nog in het richeltje past waar hij in zou moeten passen?

Hoe doen jullie dat????

Alvast bedankt voor jullie tips!
Groeten,
Marjorie