Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Wat voor speelgoed mee?

Aw: Wat voor speelgoed mee? 10 Sep 2008 19:24 #2137

• Sophie
Hallo, Ik heb ook een zoontje van bijna 3 en een dochtertje van bijna anderhalf.
Bij ons gaat er zeker ook een kleine tamboerijn en een rammelaar of mondharmonica mee. zorgt voor een muziekale noot. Kleine Strandbal is zeker van de partij. Ook een muurtje duplo en verder speelt de jongste met de 8 waspelden en de plastiek borden die zowieso meegaan. Wij zingen ook gewoon veel met de kinderen als ze in de fietskar zitten. Nu twijfelen we nog om er een knijp-toeter op te zetten.
Ik las hier ooit de tip om dingen die je aan een touwtje kan vastmaken ook zo aan de fietskar vat te maken. Zo hoef je niet elke keer te stoppen als ze er iets uitgooien (touwtjes kort genoeg maken dat het niet over de grond sleept) Doen we sinds dien ook altijd.
Veel plezier!
Groet,
Sophie
The administrator has disabled public write access.

Aw: Wat voor speelgoed mee? 10 Sep 2008 09:40 #2132

• Anja
Hoi,
Wij zijn deze zomer met onze zoon van 2,5 naar Engeland geweest.

Wij hadden mee:
* een strandbal (bleek niet zo handig als het hard waait...)
* een magneettekenbord (ANWBwinkel, ideaal in de fietskar)
* een grote puzzel met stukjes van een soort schuim (wordt ook verkocht voor onder de douche/in bad)
* een paar stukken duplo
* speelgoed-gereedschap - vooral de hamer is handig om te helpen de haringen in de grond te slaan ;-)
*dun kleurboekje en kleurkrijtjes (maar onze pennen waren leuker)
* emmer en schepje heeft hij vooral onder de douche gebruikt (\"ik ga pannepoeken maken\")

En verder heeft hij zich tijdens het opzetten en afbreken van onze tenten uitstekend vermaakt met de tentstokken (\"ik heb een toeter!\")

Hmmm als ik het zo nalees hadden we best veel mee, maar ook veel gebruikt. Op de campings waren nauwelijks andere kinderen van zijn leeftijd, dus hij heeft veel met het meegenomen speelgoed gespeeld. In de fietskar was vooral het tekenbord nuttig, maar daar heeft hij ook redelijk veel geslapen: onze inspannende dagen bleken zijn rustdagen...

Veel plezier!
Anja

Aw: Wat voor speelgoed mee? 19 Aug 2008 19:27 #2113

• Sandra
Voor onze zoon (3) had ik dit jaar een muurtje lego meegenomen, wat duplo figuurtjes en een lego-autootje. Hij heeft er in de tent mee gespeeld. Ook met een zaklamp vermaakte hij zich heel goed (zonder 'm aan te zetten), hij zag er een verrekijker in. Een bal nemen we altijd mee, ook toen we nog alleen met onze dochter fietsten. Bij een tussenstop kan er dan even lekker actief gespeeld worden. Tenslotte had ik twee Pompoenen (kindertijdschrift) mee, om te lezen en waarin ook spellen zaten, erg veel plezier mee gehad.

Een fijne vakantie,
Sandra

Aw: Wat voor speelgoed mee? 18 Aug 2008 19:24 #2110

• babsdehaas
Ook wij hadden dit jaar te veel speelgoed bij ons omdat er niet meegespeeld werd, waar ze bij ons wel meespeelden was

stickers die je op ramen kunt plakken
een klein magnetisch tekenbordje van de marskramer,
kleine autotjes van de blokker
en een kleine bal
potloodjes, ook handig voor in het restaurant
en wat al een jaar goed doet is een mp3 speler met kleine boxjes met kinder muziek ook makkelijk 's avonds ls inslapen niet echt wil lukken
Bij de action hebben ze kleine setjes voor in de zandbak

fijne vakantie

Aw: Wat voor speelgoed mee? 18 Aug 2008 19:12 #2108

• Marjorie
Onze kinderen nemen meestal elk 2 autootjes mee (ach ja, het zijn jongens..), verder had ik dit jaar ook stiften en een notitieboekje voor beiden bij me. UIteindelijk speelden ze er inderdaad nauwelijks mee... een paar stenen, een stokje, een verassing bij een ijsje en dat was heel leuk om mee te spelen. We hadden ook 2 schepjes mee en dat was fijn in speeltuinen met zand. Ik zou dus wel iets kleins meenemen, maar zeker niet veel. Dat regelt zichzelf wel in de vakantie!

Groeten,
Marjorie

Aw: Wat voor speelgoed mee? 18 Aug 2008 10:24 #2106

• femke
Veel speelgoed hoef je niet mee te nemen. Tijdens onze laatste fietstocht hebben mijn kinderen (2 en 4) pas na anderhalve week naar het speelgoed omgekeken. Speeltjes die ze onderweg bij een ijsje of een toetje kregen waren veel leuker.
Leuk zijn stapelbakjes, deze nemen weinig ruimte in en je kunt er met zand en water mee spelen. Samen met een geleende emmer kunnen ze zich hier de hele middag mee vermaken.
Verder bellenblaas en ballonnen.
Voor regenachtige dagen neem ik wat kleurpotloden en boekjes (tijdschriftenversie) mee.
In de fietskar heb ik altijd een paar kartonnen boekjes. Mijn kinderen spelen weinig in de fietskar. Ze kijken naar buiten en slapen veel. (Dit jaar ging de fietskar niet mee en daardoor gingen ze 's avonds lekker op tijd slapen, wat een hoop rust gaf)
Het maakt wel uit of je onderweg andere kinderen tegenkomt. Op de campings waar wij deze zomer zijn geweest lag de zandbak altijd vol met speelgoed.

Femke
  • Page:
  • 1
  • 2