Welcome, Guest

TOPIC: vanaf hoe oud in babyschaal??

Aw: vanaf hoe oud in babyschaal?? 09 Okt 2008 06:48 #2153

• sandra
Ja, dat denk ik ook. Er zijn wel wat organisaties (zoals consument en veiligheid geloof ik), die nadrukkelijk afraden om kinderen onder een bepaalde leeftijd (3 of 4 maanden) op de fiets of in een fietskar te vervoeren. Sommige ouders nemen zo'n advies als norm. Er zijn ook (veel) ouders die zo lang niet wachten.
Als je heel rustig fietst over een glad fietspad, je beperkt tot kleine stukjes, en je baby ligt in een goede babyschaal of hangmatje, dan hoeft het niet belastender te zijn dan een kinderwagen. Maar als je over hobbelweggetjes moet of tussen de toeterende auto's door, dan is het natuurlijk een ander verhaal.

Groet, Sandra
The administrator has disabled public write access.

Aw: vanaf hoe oud in babyschaal?? 08 Okt 2008 13:53 #2152

• Claar
Bedoel je de hangmat van chariot (babysling heet het geloof ik)? Wij hebben een chariot cougar met baby hangmat gebruikt. Vanaf een maand of vier hebben we onze zoon er in meegenomen voor fietstochtjes rond het huis. Het scheelt natuurlijk of je loopt of fietst met de fietskar. Misschien kan het ook wel eerder, maar misschien hobbelt het wel erg. Ik zou eerst eens testen met wandelen hoe het gaat en dan kijken of je het aandurft op de fiets. Uiteindelijk gelden voor dit soort dingen volgens mij geen strikte leeftijdsgrenzen, maar gaat het vooral over hoe je je er zelf bij voelt.

groet,
Claar

vanaf hoe oud in babyschaal?? 06 Okt 2008 19:14 #2151

• mammamerel
Vanaf hoe oud hebben jullie je kindje in een babyschaal meegenomen op de fiets? Mijn dochter is nu twee weken en het zou erg praktisch zijn als ik haar binnen het dorp al mee zou kunnen nemen op de fiets om de oudste naar de opvang te brengen. Chariot zegt er zelf namelijk niets over. We hebben een chariot cougar en een chariot babyschaal.

Groet Martine