Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: fietsen met twee peuters

Aw: fietsen met twee peuters 01 Dec 2008 13:54 #2190

• arie
Hallo

Rond koninginnendag zijn de campings wel al open. het weer is denk ik het grootste probleem. Rond die tijd kan het nog erg koud zijn. Een graad of 15 overdag. Soms is het al wel erg lekker. De kinderen zitten in de kar dus daar moet je wel rekening mee houden. Zelf fiets je je wel warm. Hoeveel je kan fietsen hangt een beetje van de kinderen af. Onze kinderen vonden het heerlijk om in de kar te slapen. En als hun sliepen konden wij lekker doorfietsen. Wij fietsten dan tussen de 50 en 65 km per dag. Neem voor jezelf alleen het hoogstnoodzakelijke mee. Zo heb je wat meer plek voor de spullen van de kinderen. Speelgoed zou ik ook niet teveel meenemen. Het meeste komt altijd weer ongebruikt mee naar huis. Wij nemen altijd een bal mee. Wij hebben zo'n zachte. Dat is handig want die prop je overal tussen. Verder natuurlijk de knuffels en wat autootjes. (wij hadden jongens) Ook hebben wij altijd wat boekjes bij ons. In de zomer namen wij ook nog wat kleine zandspulletjes mee. Ik zou voor het oudste kind zeker een mp3 spelertje meenemen met leuke muziek of luisterverhalen erop. Is Hij/ziij het helemaal zat in de kar en willen jullie nog een stukje door dan is dat echt een oplossing. (bij ons althans). De eerste keer dat wij wat langer weg gingen bleek op de dag van vertrek niet alles mee te kunnen zoals wij bedacht hadden. Wij hebben toen nog snel een bagagekarretje aangeschaft. Maak dus een paklijst met wat je mee wilt nemen en check of het allemaal mee kan. Denk eraan dat de luiers een hoop ruimte innemen. Is de oudste zindelijk en heeft hij/zij alleen 's nachts nog luiers nodig neem die dan afgepast mee. Dat scheelt ruimte.
Een twee en half persoonstentje lijkt mij wat krap. Zeker als het wat slechter weer is. De kinderen hebben dan heel weinig bewegingsruimte. Zorg dat je voor het jongste kind een regenbroek met bretels hebt. 's ochtends is het gras nog nat. Met zo'n broek maakt dat allemaal niet uit. Je kan deze broekjes kopen bij waltz kids via internet.

Ik kan nog een heleboel tips geven maar ik denk dat je het gewoon moet proberen. Heel veel plezier.

Marian Kok
The administrator has disabled public write access.

Aw: fietsen met twee peuters 30 Nov 2008 20:55 #2189

• josien van baare
Hmm, zo vroeg in het seizoen denk ik dat je in ieder geval rekening moet houden met het weer! En zijn de campings al open eind april? Je kunt ook trekkershutten overwegen, het kan nog echt koud zijn 's nachts.
groetjes, Josien

fietsen met twee peuters 29 Nov 2008 16:37 #2187

• elsjo
Eind april, begin mei willen wij 1,5 week gaan fietsen door Nederland. Onze kinderen zijn dan resp. 1,4 en 3,5 jaar oud. We zijn in het bezit van een fietskar voor kinderen en een 2,5 persoonstent.
Omdat we nog niet eerder met twee kinderen gefietst hebben (wel dagtochtjes, maar zonder bagage)zijn we nog blanco. Vandaar wat vragen:
- Hoe lang kan je per dag fietsen?
- Om de dag of iedere dag fietsen?
- Hoeveel bagage kan je meenemen?
- wat is het meest basale wat je nodig hebt?

Alvast bedankt!
  • Page:
  • 1
  • 2