Welcome, Guest

TOPIC: onderzoek ontwerpopdracht

Aw: onderzoek ontwerpopdracht 16 Feb 2009 13:24 #2265

• Zuma
Vanwege je edit denk ik dat je hier niet echt goed zit, kan je beter bij grote gezinnen even polsen, die zitten per definitie met drie of meer kinderen. Dan wordt het boodschappen doen pas echt een uitdaging.

Boodschappen in de stad gaat hier gewoon met de fietskar en rugzak. Fietskarren zijn ombouwbaar tot wandelwagen met een neuswielletje. Een extra buggy met een Steco drager is ook geen probleem. En uiteraard een extra zitje achterop voor de derde. Flinke fietsmand voorop voor wat extra boodschapjes die je niet graag in de rugzak duwt.

In de fietskar passen tussen de beentjes en achter de leuningen verassend veel boodschappen.

Kortom eigenlijk is alles al uitgevonden of ontworpen. Uitdagingen zitten 'm eigenlijk alleen maar in lichter maken maar minstens net zo degelijk als bestaande ontwerpen.

Maar als je iets kan bedenken waarmee je de kinderboel verantwoord in het gareel houdt tijdens het winkelen dan ben je een held!
The administrator has disabled public write access.

onderzoek ontwerpopdracht 08 Feb 2009 20:55 #2256

• PJ van der Boog
Beste fietsers,

Ik ben Pieter van der Boog, eerstejaars student Industrieel ontwerpen aan de Technische universiteit Delft. Ik ben net begonnen aan een ontwerpopdracht van 9 weken, die gaat over gezinnen op vakantie in Nederland. Om die doelgroep te verkleinen heb ik gekozen om de opdracht over gezinnen op fietsvakanties te laten gaan. Omdat ikzelf niet bekend ben met fietsvakanties zoek ik mensen die ervaringen hebben en deze zouden willen bespreken met mij, zodat ik een goed beeld van een dergelijke vakantie kan vormen, en zo een goed probleem te vinden om zo op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Pieter van der Boog

P.S. Wegens deadlines is gezinnen op fietsvakanties niet geschikt als doelgroep, en heb ik moeten switchen naar gezinnen die in de stad gebruik maken van de fiets om boodschappen te doen.<br /><br />Bericht gewijzigd door: boogie_pietje, op: 2009/02/11 13:50
The administrator has disabled public write access.