Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: goedkoopste overnachtingen?

Aw: goedkoopste overnachtingen? 07 Apr 2009 08:55 #2372

• Zuma
Yup einmahl in Duitsland zo'n discussie gehad. Daar hanteerde ze een maximale m2 grens voor het lage trekkers tarief. Mijn tent (vis a vis 5m lang 2,20 breed) ging daar net overheen. Ik heb ze overtuigd dat het toch echt geen 'bungalow'tent was door 'm maar snel op te zetten. Bij het zien van de tent waren ze wel erg snel overtuigd dat dit idd geen gezinstent was (tafel en/of stoelen paste er echt niet in, dat dachten ze aanvankleijk wel :laugh: )
The administrator has disabled public write access.

Aw: goedkoopste overnachtingen? 06 Apr 2009 21:00 #2371

• Martin
Sander schrijft:
gewoon zorgen dat je een lage tent hebt (dus niet zo'n model waar je recht op in kan staan. Dan kom je er altijd wel mee weg om stug vol te houden dat het een trekkerstent is;)

Huh?? Serieus, heb je ooit zo'n discussie moeten voeren? Wij hebben een Vaude Opera lichtgewicht tent waar we net rechtop in kunnen staan, en deze zomer denken wij in NL rond te trekken. Ik ben benieuwd...

Aw: goedkoopste overnachtingen? 03 Apr 2009 08:14 #2354

• Zuma
gewoon zorgen dat je een lage tent hebt (dus niet zo'n model waar je recht op in kan staan. Dan kom je er altijd wel mee weg om stug vol te houden dat het een trekkerstent is;)

Aw: goedkoopste overnachtingen? 02 Apr 2009 19:56 #2352

• Annemarie en Bas
ik heb ooit met mijn man (toen nog vriendje ;) ) een rondje Nederland gedaan met de fiets en een tent. We waren studenten en hadden niet veel te makken. Ik weet nog van toen dat we een overnachting in een jeugdherberg of trekkershut als pure luxe ervoeren tegenover het kamperen. Niet alleen vanwege het lekkere bed en het droog op de fiets stappen (het regende toen zowat de hele vakantie), maar vooral vanwege de prijs. Het verschil was echt duidelijk in het voordeel van de campings. Wij hadden toen een trekkerstentje zonder electriciteit, daarvoor gelden meestal speciale kortingstarieven.
Ik weet niet hoe jullie gaan kamperen, maar neem niet aan dat de tent heel groot is vanwege het fietsen?
Misschien kun je de voorwaarden voor een tentplek ergens terugvinden?

succes,
groetjes Annemarie

Aw: goedkoopste overnachtingen? 31 Mrt 2009 11:36 #2344

• Zuma
Persoonlijk denk ik dat kamperen het goedkoopst is. Bij hostels en B&B betaal je al snel 20 euro p.p dat is an wel incl. bed en ontbijt. Maar met lichtgewicht kamperen kan je voor een gezin met 2 jonge kinderen al snel voor 15 euro per dag voor de overnachting klaar zijn.

Z.g. groene campings zijn z.g. natuurkampeerterreinen welke je kan terugvinden in Het Groene Boekje en de daarbijbehorende Natuurkampeerkaart. Te koop bij o.a. ANWB. Met zo'n kaart heb je ook toegang tot de natuurkampeerterreinen van Staatsbosbeheer. Mooie terreinen (midden in de natuur, lekker basic) maar wel relatief duur (zeker de terreinen van staatbosbeheer, al snel tegen of zelfs over de 20 euro voor een gezin).

NTKC is een kampeerclub met eigen terreinen, ook mooi maar beperkt in aantal. Tarieven geen idee, ik geloof gratis als je lid bent. Moet je wel mee helpen in onderhoud en schoonmaak.

Staatsbosbeheer heeft ook paalkampeerplekken in NL daar mag je gratis lichtgewicht kamperen voor beperkte duur (preferabel 1 nacht), daar zijn geen voorzieningen. Slechts een max. twintagtal plekken.

Dan heb je nog kamperen bij de boer:
SVR-campings - voor een tientje lid worden en dan kan je redelijk goedkoop bij een boer kamperen. veel aanbod. In mijn ervaring is dat meestal toch wel goedkoper dan groene campings.

Vekabo - geen lidmaatschap nodig, ook kamperen bij niet boeren is its duurder dan SVR campings maar ook in mijn beleving weer goedkoper dan campings uit het groene boekje.

Maar voor de goede orde al deze campings zijn in het algemeen leuker (landelijk, basic, etc.) en goedkoper dan een X-tal sterren ANWB of ACSI camping.

Aw: goedkoopste overnachtingen? 31 Mrt 2009 08:49 #2343

• hetty
kijk hier eens
heb er zelf geen ervaring mee

linken lukt weer niet

ntkc
en groene campings
  • Page:
  • 1
  • 2