Welcome, Guest

TOPIC: regenkleding

Aw: regenkleding 16 Mei 2009 18:21 #2474

• Marijnje
We hebben heerlijk gefietst en geen regenkleding nodig gehad!
Uiteindelijk had ik voor iedereen alleen een regenjack of poncho bij me. We fietsen in de regen toch geen uren achter elkaar.
Voor onze oudste had ik in plaats van een fleece een softshell gekocht, dat beviel erg goed met die harde wind, en het houdt ook een paar druppels tegen.

Onze middelste van 6 zit ook op een Hase Trets, voor hem had ik toch blote benen en een regenponcho bedacht voor het geval dat het zou gaan regenen. Onze jongste zat voor de laatste keer in de fietskar.

Voor de kinderen had ik idd laarzen bij me, voor mezelf mijn crocs, en manlief had alleen teva's bij zich.

Dank voor jullie input.
Marijn
The administrator has disabled public write access.

Aw: regenkleding 29 Apr 2009 10:22 #2432

• Suzanenjan
hallo Martin,

met onze tweede dochter, 6 jaar oud, ben ik de afgelopen vier dagen in NL wezen fietsen. Vrijwel iedere nacht hadden we (veel) regen en helaas de laatste dag ook overdag. Zij zit op een Hase Trets aanhangfiets. De houding op die fiets en de hoogte (laagte ?) maken dat ze flink nat kan worden als het regent of de weg nat is. Zij draagt daarom een regenbroek met bretels (hupselen volgens mijn vrouw die uit Groningen komt) in combinatie met watervaste bergschoenen. Groot voordeel van deze combinatie is dat ook op kampeerplekken rustig gespeeld kan worden zonder nat te worden. Ahankelijk van de temperatuur en de hoeveelheid vocht kan ze ook nog een regenjas aantrekken.
Voor mezelf heb ik alleen een licht ademend regenjack bij me, dat opgevouwen vrijwel geen plaats inneemt. Bij deze temperaturen vind ik natte broek (een sneldrogende fietslegging) of regen op de benen niet zo'n probleem. Op het kampeerterrein loop ik op teenslippers tot vlak voor vertrek. Even voeten schoonspoelen, sokken aan en in de fietsschoenen stappen. Als die nog wat vochtig zijn van de vorige dag zijn ze zo weer droog (of nat afhankelijk van de omstandigheden).

groeten,

Jan

Aw: regenkleding 28 Apr 2009 18:33 #2431

• Martin
Voor op de camping hebben wij voor de kinderen laarsjes, een regenbroek met borststuk (salopette noemen wij het), en regenjasjes bij ons. Op de fiets hebben ze dat nog nooit aan gehad, maar dat was meer mazzel denk ik -> hoosregen bij comforabele temperaturen.

Wel streven we ernaar om zo min mogelijk aan te hebben wat doorweekt wordt. Liever een beetje fris tijdens het fietsen dan bezweet en doorweekt daarna. Dus we maken ons eigenlijk meer zorgen over of we het na het fietsen koud krijgen, dan dat we tijdens het fietsen droog proberen te blijven.

Na het fietsen doe ik dan mijn doorweekte fietsschoenen uit in ruil voor Teva's, liefst zonder sokken want die worden dan toch alleen maar nat. En de volgende ochtend stap ik weer in de natte fietsschoen, aangezien die onderweg vrij snel weer droogwaait (of niet, maar dan was-ie toch al nat:(

Groet, Martin.

Aw: regenkleding 28 Apr 2009 17:56 #2430

• josien van baare
Wij doen precies hetzelfde voor de kinderen! Eenmaal koud worden ze ook niet meer warm. En van die laarzen heb je in dit seizoen 's morgens erg veel plezier op de camping.
Zelf hebben we één jaar alle regenspullen voor onszelf meegesleept en geen drup gehad (3 weken NL...) en een ander jaar waren we zoooo blij dat we de regenpakken mee hadden! Wij dragen onze teva's en hebben droge schoenen en sokken in de tas voor op de camping.
Hopelijk wordt het lekker weer voor jullie!
Veel plezier!

Aw: regenkleding 28 Apr 2009 10:38 #2426

• Silvie
Het vraagt flink wat ruimte in de fietstassen, maar wij nemen voor de kinderen complete regenpakken (broek en jas) mee en regenlaarzen. Mijn ervaring is dat onze zoon op de aanhangfiets altijd een laag meer aan had dan wij omdat hij het sneller koud had. Met natte benen (zeker als de temperatuur niet zo hoog is) is dan al snel te fris.

regenkleding 28 Apr 2009 09:20 #2425

• Marijnje
We gaan vertrekken morgen om het tweede deel van de LF 7 (oeverlandroute) te gaan rijden. Gezien de weersvoorspelling is het een goed idee om regenkleding mee te nemen.

Waar fietsen jullie mee in de regen? Hele regenpakken (incl. broek) ook voor de kinderen? Of fietsbroek en blote benen en een poncho?

Graag ervaringstips!

Alvast bedankt, Marijn