Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Praktische vragen over fietsen met kind

Aw: Praktische vragen over fietsen met kind 26 Mei 2009 07:41 #2513

• Marjorie
Beste koen,

Ik zit even te denken aan onze eerste fietsvakantie met onze oudste zoon. Hij was toen 8 maanden. Zijn spulletjes (behalve slaapzak en bedje) pasten gemakkelijk in een kleine voortas (wij hebben die front rollers van ortlieb). we hadden een tatteljee bedje voor hem, een opblaasbaar badje mee (geel, van nijntje, ik zag hem hier ook wel eens op foto's, precies zon vorm als een gewoon badje van thuis zeg maar). de maxi-cosi die wij hadden was ook ideaal als stoeltje om hem op de camping te voeren. Verder was het pak luiers groot, maar die kon gelukkig naast de maxi-cosi in de fietskar.
Het was toen een warme zomer, in nederland. Hij had best last van de warmte en daarom waren we zo blij met dat badje, kon hij lekker afkoelen als we op de camping waren. Verder als handdoeken, zonnescherm en slab hadden we een aantal hydrofiel doeken bij ons. Multifunctioneel en snel droog!

Dus: erg veel extra bagage hadden we niet (behalve fietskar, kind ;), bedje, slaapzak, een kleine fietstast met zn spulletjes en luiers).

Ik zou zeker gaan naar een plek met hoge campingdichtheid, tenzij je al weet dat je kind het lang uithoudt in de fietskar! Bij ons ging dat best goed, maar we bouwden het wel op tijdens de vakantie. Hij wende er aan, maar het werd ons ook wel duidelijk gemaakt dat het af en toe toch echt tijd was om te stoppen!

ben benieuwd wat jullie gaan doen!
Succes met de voorbereidingen en veel plezier!
groeten,
marjorie
The administrator has disabled public write access.

Aw: Praktische vragen over fietsen met kind 26 Mei 2009 07:13 #2511

• koen31
Ik zou me aan het Portugese leven aanpassen en dus laat eten, een kind kan zich daaraan aanpassen.

In Spanje eten ze soms vrij laat, zeker na 9h...
De vraag is of je het ritme van het kind zoveel kan verschuiven...
Of je kiest er juist voor dat je kind vooraf eet, en slaapt als jij eet (dat doen Franse vrienden van ons). Dat betekent dan wel dat je de fietskar bij wijze van bed mee moet nemen naar de eetgelegenheid.

Als je de fietskar als wandelwagen gebruikt, heb je wel het probleem dat die vrij breed is (iets meer dan 80 cm denk ik.
Dat betekent dat die door een normale deur niet door kan...
Trekken zou ik in jouw situatie, in Nederland doen (maar ik ken de Portugese situatie niet goed, campingdichtheid en zo).
Kamperen gaan we niet doen. Voordeel van kamperen is natuurlijk dat je van de bovenvermelde probleempjes geen last hebt... Maar het brengt toch een karrevracht extra baggage met zich mee, niet ?
In Portugal zou ik ook met het oog op bagage kiezen voor een vaste standplaats, en mocht je enthousiast zijn dan trek je wellicht naar een volgende standplaats.

Ik vrees dat je dan snel uitgekeken bent op de omgeving...

Aw: Praktische vragen over fietsen met kind 25 Mei 2009 21:49 #2508

• Martin
Terugdenkend aan onze eerste fietskampeervakantie met kind (ruim 1 jaar oud), ben ik blij dat we niet in een vliegtuig hoefden. Ik vond het gesleep op een NS-station al heel wat.

Bij ons zat toen de Burley fietskar vol met kind in maxi cosi, bagage achterin. De beide fietsen waren vol bepakt met tassen voor en achter en stuurtassen. Dat was wel inclusief kampeeruitrusting incl kookspul.

Ik zou me aan het Portugese leven aanpassen en dus laat eten, een kind kan zich daaraan aanpassen. Of je kiest er juist voor dat je kind vooraf eet, en slaapt als jij eet (dat doen Franse vrienden van ons). Dat betekent dan wel dat je de fietskar bij wijze van bed mee moet nemen naar de eetgelegenheid.
eea hangt natuurlijk ook weer af van het slaapritme overdag -> vaak slapen kleine kinderen overdag heel veel in de fietskar en halen dit 's avonds weer in:)

Trekken zou ik in jouw situatie, in Nederland doen (maar ik ken de Portugese situatie niet goed, campingdichtheid en zo). In Portugal zou ik ook met het oog op bagage kiezen voor een vaste standplaats, en mocht je enthousiast zijn dan trek je wellicht naar een volgende standplaats.

Succes met de afwegingen, Martin.

Praktische vragen over fietsen met kind 25 Mei 2009 19:48 #2505

• koen31
Hallo iedereen,

We zijn momenteel aan het uitkijken voor onze volgende vakantie. In het verleden zijn we altijd op fietsreis geweest.

We bekijken nu of het doenbaar is om op fietsreis te gaan met ons kind, die nu 9 maand oud is. We zouden ergens in september op vakantie willen gaan, en dachten aan bv. Spanje of Portugal.

We hadden hierover een aantal praktische vraagjes.

* We denken eraan om met de fietskar rond te trekken. Is het doenbaar op de luchthaven met 2 fietsen, een fietskar, baggage en een baby ? Is het niet te veel gesleur ?

* OP hoeveel baggage extra moet je zo rekenen met een baby erbij ?

* Als je overnacht in hotelletjes, is het dan mogelijk om 's avonds uit te gaan eten ? In Spanje en waarsch. ook in Portugal wordt vrij laat gegeten, maw. na bedtijd voor de baby. Hoe los je zoiets op ?
Hotels zoeken waar je ook iets kan eten ? Maar dat is niet altijd het geval weet ik uit ervaring.

* Of is het gewoon beter om een vaste standplaats te kiezen, en van daaruit dagtochtjes te doen ? Dit is natuurlijk niet hetzelfde als een trektocht, waar onze voorkeur naar uit gaat ...

Alvast bedankt voor de reakties,

GRoeten,

Koen
  • Page:
  • 1
  • 2