Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: 2 tentjes of 1 tent?

Aw: 2 tentjes of 1 tent? 11 Jun 2009 07:43 #2558

• sandra
Wij hebben ook al jaren een Multinova van Birdland. In de praktijk gebruiken we hem zelden als twee losse tentjes (eigenlijk alleen als we een keer zonder kinderen weg zijn), meestal dus als een grote tent. Onze kinderen zijn inmiddels 7 en 12 jaar. Twee losse tentjes zouden ook prima zijn geweest, maar het is wat je zegt: met regen is het handig om wat meer ruimte te hebben. Als je in de Multinova de binnententen openritst, heb je een echt een flink oppervlakte tot je beschikking.
The administrator has disabled public write access.

Aw: 2 tentjes of 1 tent? 10 Jun 2009 19:56 #2555

• marcodirkmaat
Wij zijn 3 weken geleden voor het eerst met ons 6 maanden oude zoontje naar Oostenrijk geweest met onze nieuw aangeschafte Bridland Multinova. Perfect bevallen. De kwaliteit van Birdland (een vooral Lowland) is een aantal jaren geleden minder geweest, maar dit hebben ze zeker verbeterd. De Multinova is iets groter dan de Lagerloff, en dan vooral het \"tussenstuk\" en de twee punten, zodat je probleemloos je zooi kwijt kan. We hebben toch wel lang zitten twijfelen over een nieuwe tent, en ik kan je maar 1 tip geven: zien en vooral voelen is geloven. Dus op naar de tentenwinkels!!

Succes met het zoeken!

Aw: 2 tentjes of 1 tent? 10 Jun 2009 18:12 #2550

• Marjorie
Bedankt voor jullie reacties! We moeten inderdaad maar eens gaan kijken. Als ik jullie verhalen zo lees zouden de kinderen wel met zn tweetjes in een andere tent kunnen. Zelf lijkt ze dat ook erg leuk.
Maar inderdaad, 1 tent moet wel voldoende ruimte hebben om met zn allen in te kunnen zitten bij slecht weer. Dat is bij 2 persoonstentjes meestal niet echt groot. Maar daar zijn uitzonderingen in, zie ik.
Leuk om te lezen wat voor tentjes jullie hebben. Zo kom ik op internet bij tenten die ik nooit eerder heb bekeken. Een uitgebreide tentenshow is natuurlijk het handigst om alles te bekijken en vooral naast elkaar te zien.
Ik was ook bang dat als de kinderen tegen het tentdoek aan liggen te slapen, ze nat wakker zouden worden na een regenbui. Maar dat is met een niet katoenen tent natuurlijk niet zon probleem.
Toch blijf ik ook gecharmeerd van een multinova... die andere van de nordisk lagerlöf lijkt me o.a. door jouw kritische blik sander, toch iets minder. Zelf leek me het wel een ontzettend lange tent, en daardoor niet zo heel proaktisch (moeilijker een plekje voor te vinden, vangt ook veel wind als die op lange kant komt te staan). Tja, die van hilleberg is nog mooier, maar ook ontzettend onbetaalbaar!
Nu hoor ik wisselende verhalen over de kwaliteit van de birdland tenten van een aantal voorgaande jaren. Ik ben benieuwd hoe die nu is.

Ik ben er dus nog niet uit wat we gaan doen, maar krijg zo wel een beter idee wat er zoal kan!

groeten,
Marjorie

Aw: 2 tentjes of 1 tent? 08 Jun 2009 17:22 #2547

• jeanette
Wij hadden de kinderen in een eigen tentje toen ze anderhalf jaar waren. Dit was voor een ieder het rustigst. nu zijn onze kinderen 9, 8 en 5 jaar. De jongste heeft een eigen tentje, de twee meiden (8 en 9) slapen samen. Ze slapen in een Taurus Vaude. Wij ervaren dit als een ideale tent doordat je het luifeltje ook weg kunt ritsen. Zelf slapen we in een tunneltent voor 4 personen.
Toen onze dochter van 8 thuis 's nachts wel eens bang was en de overlooplamp aan moest blijven waren we erg benieuwd hoe het in de vakantie zou gaan. Maar het was geen probleem. Ze voelde denk ik dat het niet anders kon.

Aw: 2 tentjes of 1 tent? 08 Jun 2009 16:31 #2546

• josien van baare
Toen onze zonen 4,5 en 6,5 waren gingen ze in een eigen tent. We hebben een Exped Big Bear voor ons en de jongste, waarin we ook kunnen bivakkeren met prutweer. Ik kan er zelfs in staan, soms best heeeel fijn... Voor de jongens hebben we de Vaude Monolith. Wellicht niet de lichtste tenten maar wel fijn. En een lichtgewicht tarp. De jongste past denk ik dit jaar en volgend jaar nog in de kleine slaaptent in de Big Bear. dan gaan we weer verder denken. Dan is de oudste ook al bijna 12 en hem lijkt een superklein tentje voor zich alleen geweldig. Maar voor nu gaat het prima zo. Kun je ook af en toe wisselen en bij elkaar \"Logeren\".

Aw: 2 tentjes of 1 tent? 08 Jun 2009 07:49 #2545

• Sander
Kinderen zijn klaar voor een eigen tent als ze zelfstandig naar de toilet kunnen. Dus simpelweg netjes de tent open en dicht kunnen doen, wat aan hun voeten kunnen doen, even een vestje of regenjas kunnen aantrekken en dan naar de wc kunnen lopen.

Het handige aan een vis-a-vis is namelijk dat je er zo bij bent. Met 2 aparte tentjes is het allemaal wat bewerkelijker vooral als het zeikweer is.

Voordelen van een Birdland multinova, Nordisk Lagerlof of Hilleberg Stalon Combi is dat je ze ook kunt opsplisten in 2 aparte tenten. Feitelijk kunnen ze ook iets goedkoper zijn dan twee losse kwaliteitstenten. Qua gewicht kan je wel eens wat lichter uitkomen met 2 losse tentjes als je minmaal gaat.

De Lagerlof heb ik ook bekeken en mij beviel hij niet (langslaper, en afwerking niet helemaal geweldig). Maar ik ben dan ook erg kritisch (Hilleberg-gebruiker...). De Multinova is prijs/kwaliteitstechnisch eigenlijk de beste optie. Hilleberg is uiteraard beter maar veel duurder.

Als je voor losse tentjes gaat zou ik voor een 3-of 4 persoons tent gaan zoals een Hilleberg Nallo GT of een Kaitum GT tussen de 3 en 4 kg. En als tweede tentje een lichtgewicht 2 persoons tent beneden de 2,5 kg.
  • Page:
  • 1
  • 2