Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: onze fietsvakantie gaan organiseren

onze fietsvakantie gaan organiseren 01 Feb 2010 12:08 #2830

• moniqueenrembrand
Hallo medefietsende ouders!

Dit jaar zijn we voor het eerst van plan met onze 3 kinderen van 8, 5 en bijna 2 op fietsvakantie te gaan. We willen meteen vanuit huis gaan fietsen aangezien we geen auto hebben en dan via familie, vrienden, families via couchsurfing.org die andere families welkom heten, jeugdherbergen en misschien ook wel campings of \"vrienden op de fiets\" een leuke tocht gaan maken.

We hebben via marktplaats een Sunny Nijland tandem gekocht voor 450 euro. Ik zit te denken over hoe ik dit allemaal moet gaan organiseren met 3 kids en allerlei spullen en zou het fijn vinden als jullie even met mij mee willen denken.

Eerst hadden we gedacht om als tweede fiets erbij een bakfiets te doen, maar praktisch gezien is dat niet handig, want hij past niet in onze schuur en voor het huis zou die de stoep blokkeren. Dus nu willen we een tweede fiets erbij kopen, die ook eventueel voor dagelijks gebruik kan. Die fiets moet een karretje kunnen trekken en 2 kinderen in zitjes kunnen dragen plus bagage. Kan iemand ons iets aanraden wat in een gelijke situatie een goede oplossing bleek?

Wat mijn vraag dus eigenlijk is, waar laat ik al die kinderen en de spullen? Zal ik voor mijn dochter van 8 wel of niet een eigen vakantiefiets aanschaffen? Mijn dochter fietst wel al heel goed mee op de tandem, wat echt scheelt. Haar broertje van 5 kan dat echter ook, die heeft alleen nog wat minder kracht. En ze maken er nu al ruzie over, want ze vinden het allebei leuk om op de tandem mee te fietsen. Wat is jullie ervaring met kinderen van die leeftijd? Wij zijn van plan hooguit 50 km per dag te gaan fietsen en van te voren te gaan oefenen op kleinere stukken opbouwend richting die 50 km. Een kind moeten duwen wordt wel lastig op een zwaar beladen fiets.

Ik denk dat het voor mijn zoontje van bijna 2 leuker is als hij voorop mag zitten in een zitje aan de tweede fiets en bij regen in de fietskar.

Wat voor soort fietstassen is handig achterop zo'n Sunny Nijland tandem? Ik hoef daar dan verder geen kind achterop, dat scheelt.

En weet iemand of zo'n tandem wel of niet in een fietsbus past?

Mijn dochter wil wel graag naar Engeland fietsen. Vond ik eigenlijk wel een leuk idee, iemand ervaring met betaalbare bootovertochten met de fiets die kant op?

Groetjes, Monique
The administrator has disabled public write access.
  • Page:
  • 1
  • 2