Welcome, Guest

TOPIC: Fietsen met fietskarretje

Aw: Fietsen met fietskarretje 01 Mrt 2010 11:07 #2932

• anky
Wij zijn jaren met onze burley-d'lite in de trein gestapt in Nederland. En dan ook nog twee vol bepakte grote fietsen en een volgeladen zware bagagekar. En niet te vergeten twee kleine kinderen. De burley-d'lite in de trein zetten was erg eenvoudig. Zo'n treinreis vergt enige voorbereiding. Wie stapt eerst in, wie neemt de kinderen onder zijn hoede. Zo weinig mogelijk losse spullen. En we proberen in en uit te stappen bij een eindhalte, zodat je meer tijd hebt. Dat lukt niet altijd; ook dan zijn de conducteur en andere reizigers behulpzaam. Niet is de spits gaan. Kortom: alleen maar positieve ervaringen.
The administrator has disabled public write access.

Aw: Fietsen met fietskarretje 01 Mrt 2010 10:22 #2930

• Inge Poell
Hoi Sander,
Zeurende mensen heb je overal... maar dan moet je dus inderdaad echt een karretje hebben dat ingeklapt kan worden. Mag ik vragen welke jij hebt, en of dat gemakkelijk inklapt? Ben je ook weleens naar het buitenland geweest met de fietskar? Ik zat aan Frankrijk te denken..

Groetjes,

Inge

Aw: Fietsen met fietskarretje 01 Mrt 2010 10:13 #2929

• Sander
Inge schrijft:
Fijn dat het in Nederland dan toch niet zo'n probleem lijkt te zijn.

Groetjes,

Sorry ik heb toch een andere ervaring gehad ooit eens in Amersfoort. Wij mochten niet instappen met een opgebouwde kar, hij moest uitelkaar. Maar daarvoor hadden wij geen tijd meer, de trein stond op punt van vertrekken.

We hebben gewoon een trein later gepakt toen de zeurende perronopzichter, die ons tegen hield, vertrokken was....

Aw: Fietsen met fietskarretje 28 Feb 2010 08:47 #2919

• Inge Poell
Dank je wel, Jeroen! Ik ga er eens uitgebreid naar kijken!

Aw: Fietsen met fietskarretje 27 Feb 2010 21:20 #2918

• Jeroen
Dag Inge,

Hier kun je zien hoe je de Burley d'lite kunt opvouwen (klik op \"Folding a Burley\"):
http://www.burley.com/support/tutorials.cfm

Voor meer informatie over fietskarren in de trein zou je je tot de treinreiswinkel kunnen wenden (http://www.treinreiswinkel.nl/). Uit berichten op dit forum begrijp ik dat die veel weten van wat er allemaal wel en niet kan.

Groet, Jeroen.

Aw: Fietsen met fietskarretje 27 Feb 2010 18:42 #2917

• Inge Poell
Hoi Sophie, over de Burley D'lite heb ik al meerder stukjes gelezen op deze site. Misschien moet ik die eens bekijken.
Mocht de kar dan toch eens de trein niet in mogen, dan moet hij toch opgevouwen kunnen worden. Dat kan niet bij alle karretjes heb ik begrepen.

Ik denk dat ik eens contact op ga nemen met NShispeed. Die kunnen me per land misschien wel vertellen hoe dat met fietskarren in de trein gaat. Fijn dat het in Nederland dan toch niet zo'n probleem lijkt te zijn.

Groetjes,