Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: drie jarige in stoel of kar?

Aw: drie jarige in stoel of kar? 08 Mrt 2010 20:49 #2979

• sandra
Klopt het dat je je vraag ook op een ander forum hebt geplaatst? Ik heb daar ook al even gereageerd :) Van je berichtje daar begrijp ik dat je nog geen kar hebt en twijfelt of het noodzakelijk is er een aan te schaffen. Hoewel wij dus voorkeur voor een kar hebben, is het absoluut niet noodzakelijk! Zeker voor je eerste vakantie zou ik zeggen: ga gewoon lekker op pad en bekijk hoe het bevalt. Of kijk of je van iemand een fietskar kunt lenen.
Onze Burley (inmddels wel wat versleten) staat hier in de garage en hebben wij in de vakantie niet nodig (jongste is 8). Die mag je wel lenen als je wilt.
The administrator has disabled public write access.

Aw: drie jarige in stoel of kar? 08 Mrt 2010 14:40 #2976

• sandra
Wij hebben ook altijd een kar meegenomen. Precies om de redenen die hierboven al genoemd zijn: kind kan spelen en heeft veel meer bewegingsruimte, beschutting tegen zon/wind/regen, meer natuurlijke houding om te slapen, veiliger (stabieler) en bagageruimte. En kar én een zitje zijn natuurlijk ideaal, dan kun je afwisselen.

Aw: drie jarige in stoel of kar? 08 Mrt 2010 10:02 #2971

• Suzanenjan
hallo Annemarie,

de eerste keer dat wij langer dan een paar dagen op fietsvakantie gingen met dochter, was zij twee jaar oud. Omdat zij liever in een fietszitje zat, dan in de kar en omdat wij het vanwege de door de eerdere reageerders genoemde redenen een kar handiger vonden, hebben we beide meegenomen. Als ze op het fietszitje zat lagen mijn achtertassen in de kar en als zij in de kar zat, werden de steunbeugels van het zitje omhooggeklapt zodat de tassen aan de baggagedrager konden.
Een jaar later kwam dochter nummer twee en kon deze oplossing niet meer. De dames moesten verplicht in de fietskar.

hartelijke groeten en sterkte met je keuze,

Jan
p.s. voor alle duidelijkheid we hebben een Bobike achterzitje waarbij je de zitsteunen op kunt klappen

Aw: drie jarige in stoel of kar? 08 Mrt 2010 08:26 #2969

• kalevala
We hadden al een kar vanwege de tweeling. Ons derde kind heeft zich in die kar prima vermaakt tijdens de vakantie. Had heel de kar voor zichzelf. Een beetje Lego en ander klein speelgoed en wat boekjes en hij kon zich uren vermaken. Bij mooi weer was de klep gewoon open en kon hij zich ook met de anderen vermaken. En als het allemaal even teveel werd dan kon hij lekker slapen, een van de slaapzak-foudralen als kussen....... . Bovendien heb je extra bagagemogelijkheden. WIj hadden een Burley d'Lite.

Aw: drie jarige in stoel of kar? 07 Mrt 2010 19:46 #2967

• josien van baare
Volgens mij is stabiliteit ook een voordeel van de kar. Met een kind en bagage achterop lijkt het me dat je instabieler bent dan wanneer je kind in de kar zit. Wij hebben altijd een fietskar gebruikt en dat is prima bevallen. Vooral als het regende....er was er in ieder geval één die droog bleef!!

Aw: drie jarige in stoel of kar? 07 Mrt 2010 19:36 #2965

• Judith
Het voordeel van een fietskar is dat je dochter erin kan slapen, beschermd is tegen wind/zon/regen, je tassen achterop je fiets kan doen en ook nog extra bagageruimte hebt in de fietskar.
Het nadeel is dat het zwaarder fietst met een fietskar. Vooral in heuvel/bergachtig gebied merk je dit erg. Je kan moeilijker communiceren met je dochter en je dochter ziet minder van de omgeving.
  • Page:
  • 1
  • 2