Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: praktische adviezen welkom!

Aw: praktische adviezen welkom! 05 Jun 2010 19:11 #3334

• Berg
Om het station in Utrecht binnen te komen zijn er liften, maar dan moet je goed zoeken. Wat je ook kunt doen is via de taxistandplaats het station in gaan.
The administrator has disabled public write access.

Aw: praktische adviezen welkom! 30 Apr 2010 13:28 #3177

• Marijnje
monique en rembrand schrijft:
Ben helemaal weg van die mooie zweedse tipi's maar jemig, wat zijn die dingen duur. Ik ga er nog een nachtje over slapen en overal kijken en informeren voor een handige tent. Ik had een leuke tent gezien van 16 kilo, maar zie nu ook wel in dat het veel te zwaar is. Vond een oude tent op zolder van 9 kilo, en dat voelt echt al behoorlijk zwaar.

Wij kochten vorig jaar deze tent. Misschien heb je er iets aan, hij is heerlijk ruim.
www.outdoorsale.nl/shop/index.php?page=s...uemart&Itemid=55

Marijn

Aw: praktische adviezen welkom! 31 Mrt 2010 19:37 #3071

• Motomarz
Claar Talsma schrijft:
...
Naast regenkleding zou ik ook denken aan verlichting en fluoriserende hesjes. Op de tweede trip reden we namelijk door een aantal tunnels.
...

Heel belangrijk inderdaad!
In Noorwegen zijn niet alle tunnels verlicht.
(waar dat wel het geval is, zijn ze over het algemeen
ook goed verlicht).
Paar jaar geleden op de motor een donkere tunnel in gereden in Noorwegen. Had m'n gewone zonnebril op.
En toch een flinke lamp voorop.
En natuurlijk geen mogelijkheid om even de zonnebril
(op sterkte) af te zetten ...
Maar dan is zo'n tunnel opeens best spannend!!

Als je als fietser dan geen fatsoenlijke verlichting hebt, heb je wel een probleempje denk ik zo.

Aw: praktische adviezen welkom! 31 Mrt 2010 15:55 #3069

• Claar
Regenkleding in kleine maten (die ademt) hebben wij gekocht bij de Decathlon (in Amsterdam bij de Arena). Op internet kun je zien wat ze allemaal hebben, soms moet je iets wel speciaal bestellen. Ik vind de prijs-kwaliteit daar wel oke.

Wij hebben de vorige jaren ook in Noorwegen gefietst. Eerst een stuk van de noordzeeroute (van Kragero langs de kust en dan via Dalen (binnenland) weer terug in twee weken. Afgelopen jaar in het noorden langs de kust. Noorwegen is een super land om te fietsen. Je kunt perfect vuurtjes stoken en mooi kamperen in de natuur, frambozen eten langs de kant van de weg... Wij hebben slechts één keer wild gekampeerd omdat we toch wel houden van een warme douche, toen gevraagd aan boer.

Naast regenkleding zou ik ook denken aan verlichting en fluoriserende hesjes. Op de tweede trip reden we namelijk door een aantal tunnels. Ook vind je in Noorwegen weinig cafes, dus het is fijn om onderweg koffie enzo te kunnen zetten.

Veel plezier en mocht je nog vargen hebben laat dat dan even horen

Aw: praktische adviezen welkom! 29 Mrt 2010 18:10 #3061

• Paula
Drie zomers geleden zijn wij de oostzeeroute in Denemarken gefietst. Erg leuk vooral de campinkjes van \"Overnatning i det fri\" soort van wildkamperen. Wel kan het er guur zijn bij wisselvallig weer, neem dus ook warme kleding mee. Superleuk was het Culturhus for barn in Odense. Veel plezier!

Over het gedoe met fietsen op stations. Het is vaak even stressen, maar er zijn ook veel vriendelijke medereizigers die even willen helpen.
Paula<br /><br />Bericht gewijzigd door: Paula, op: 2010/03/29 20:13

Aw: praktische adviezen welkom! 29 Mrt 2010 08:33 #3057

• Sander
Scandinavische lavvu of tipi's zijn ook onder de 5kg. te krijgen. Maar dan heb je wel enkeldaks.

Qua eten: veel droogvoer. Wij drogen overigens zelf onze maaltijden en zijn onze kinderen aan het leren om ook 's middags warm te eten (dan hoeven we geen kant en klare brood of broodvervangers meer mee te sjouwen)

Regenkleding. Kijk gewoon naar de Agu spullen, dat is relatief goedkoop want de kinderen groeien er toch zo uit. Regenkleding van gerenomeerde buitensportmerken zijn mij vaak te duur voor snel groeiende kinderen. pas als een kind ook de hele dag actief mee beweegt loont het pas om te investeren in echt beter ademende kleding (Gore tex, Event e.d.).

Als je het met de spullen verplaatsen op het station niet vertrouwd. Breng dan eerst solo alle grote spullen (fietsen, karren) naar beneden en zet deze dan op slot, desnoods met een extra kabelslot. Bagage die niet op slot kan bewaren voor de (een)laatste rit naar beneden met de kids.
  • Page:
  • 1
  • 2