Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: praktische adviezen welkom!

Aw: praktische adviezen welkom! 26 Mrt 2010 22:38 #3042

• sandra
Ah, de lift... bereid je vooral voor op een creatieve actie. Wij zijn vrijwel nooit ergens een grote lift tegengekomen, je zult het met een kleine moeten doen. Of je neemt de trap of roltrap. Een grote lift zou natuurlijk heel fijn zijn, maar noodzakelijk is het niet hoor. En iedereen komt uiteindelijk met zijn spullen op het perron terecht. Maar trek er wel een beetje tijd voor uit. Je hebt meerdere ´ritjes´ nodig om alles te verplaatsen. Omdat je je spullen niet alleen wilt laten en je kinderen waarschijnlijk ook niet, doe je een of twee onbemande ritjes. Tandem past waarschijnlijk niet, die zet je gewoon op de roltrap.

In de trein heb je geen slaapzak nodig; je krijgt een lakenzak, deken en kussen.

Regenkleding: je zou eens kunnen kijken bij Bever of Zwerfkei, zij hebben een steeds groter aanbod voor kinderen.

Een tent van 16 kilo is inderdaad heel erg zwaar! 9 kilo vind ik trouwens ook behoorlijk veel.

Droogvoer: wij nemen altijd een paar pakjes hartkeks mee, voor het geval dat we een keer zonder eten komen te zitten. Ook zorgen wij altijd voor een noodmaaltijd (zo'n kant-en-klare 'complete' pastamaaltijd, blikje vis, soms wat uien) in onze fietstas.

Veel plezier!
The administrator has disabled public write access.

praktische adviezen welkom! 26 Mrt 2010 21:43 #3041

• moniqueenrembrand
(Nou, dit is irritant, heb ik net een heel verhaal getypt, alles weg, sessie verlopen! Kan ik weer overnieuw beginnen!)

Nieuwe poging, ik had wat praktische adviezen nodig. Wij gaan met de City Night Line van Utrecht naar Odense. Mijn vraag was, waar zit de grootste lift (is die er wel) om in Utrecht Centraal binnen te komen? Het perron waar de internationale treinen vandaan rijden, heeft die een grotere lift? Ik hoop het wel want met 1 tandem, 1 fiets met fietskar, 1 kinderfiets hebben we die ruimte echt nodig!

Weet iemand ook of je in zo'n slaapcouchette zelf nog een slaapzak oid mee moet nemen?

Waar koop ik voor de kinderen goede regenkleding? Wij gaan fietsen in Noorwegen van Bergen tot Kristiansand, dus dat lijkt me geen overbodige luxe. We hebben er 6 weken voor en gaan het heel relaxed fietsen, de kids bepalen het tempo. Dit wordt wel onze eerste fietsvakantie, dus we zijn heel benieuwd. Onderweg gaan we op campings en in het wild kamperen. Zijn er nog mensen die iets soortgelijks hebben gedaan? Nog tips?

Ben helemaal weg van die mooie zweedse tipi's maar jemig, wat zijn die dingen duur. Ik ga er nog een nachtje over slapen en overal kijken en informeren voor een handige tent. Ik had een leuke tent gezien van 16 kilo, maar zie nu ook wel in dat het veel te zwaar is. Vond een oude tent op zolder van 9 kilo, en dat voelt echt al behoorlijk zwaar.

Hebben jullie nog tips voor koken onderweg? Nemen jullie hardkeks of droogvoer mee? We willen wel graag een beetje gezond de zomer door als het even kan!
The administrator has disabled public write access.
  • Page:
  • 1
  • 2