Welcome, Guest

TOPIC: Dagafstand fietsen met aanhangfiets

Aw: Dagafstand fietsen met aanhangfiets 02 Aug 2010 09:24 #3512

• March
Hoi allemaal, we zijn dus (al even) terug, maar bij deze wil ik mijn ervaring toch nog even delen.
Het zijn dus 3 dagen geworden, maar de langste dag (de 2e) was alsnog 74km. Ik ga het toch korter zien te houden een volgende keer. Fysiek ging het wel, ook geen gezeur (wel 1000 vragen) achteraan, maar het is inderdaad wel lang. Het was ook steeds wind tegen en in open veld of naast het water, waarbij een saai stuk van een km of 10 mijn moreel al wat naar beneden had gehaald. Maar het was verder zeer leuk en voor herhaling vatbaar (mits kortere afstanden) !
The administrator has disabled public write access.

Aw: Dagafstand fietsen met aanhangfiets 15 Jul 2010 17:46 #3472

• blokdoorn
Aangezien hij niet zelf hoeft te fietsen, kan het theoretisch wel. De vraag is meer of het op een leuke manier kan en vanuit dat oogpunt lijkt het me niet verstandig.

Wij zijn net terug van een paar dagen fietsvakantie en hebben met 2 kinderen van 5 en 7 elk op hun eigen fiets afstanden van 39-47 km per dag afgelegd. Dat is nog net ook voor hen leuk te houden, hoewel het voor de jongste soms op de grens is. De laatste dag is wel wat meer mogelijk, we legden ruim 60km af.

Let wel: het gaat om kinderen die gewend zijn om veel te fietsen, aangezien we geen auto rijden.

Aw: Dagafstand fietsen met aanhangfiets 15 Jul 2010 09:56 #3471

• March
Alvast bedankt voor de antwoorden. 2 dagen van rond de 80km is misschien inderdaad wel wat veel, ik ga het alvast maar op een 3-daagse houden. 1e dag zitten we gebonden aan een veer dat ofwel om 12u ofwel om 16u30 vaart en komen we rond de 58km uit, dag twee zou 74km zijn, dag 3 nog een 40. Nu nog overnachting zoeken, een tent meenemen zie ik niet zitten.
Qua snelheid hangt er veel van de wind af. Onlangs ging het maar 14km/u (met aanhangfiets + nog een 3-jarige op stoeltje. Op de terugweg ging het tegen de 20km/u...

Aw: Dagafstand fietsen met aanhangfiets 14 Jul 2010 20:08 #3469

• roco
Hoi,

Ik heb ook nog geen ervaring met fietsvakantie met kind erbij maar ben me wel druk aan het orienteren. De ervaringsdeskundigen hier op het forum houden het zo rond de 40 km per dag.

Het hangt natuurlijk een beetje van je snelheid af of het haalbaar is in 2 dagen denk ik. Normaal met een kar met 2 kinderen erin fiets ik zo'n 16 km per uur. Als ik daar nog bagage bij zou hebben zou de snelheid nog iets afnemen en met kind(eren) erbij moet je toch ook wat vaker stoppen.

Helaas is mijn kmteller kapot dus ik heb geen idee van mijn snelheid als ik mijn kind in de follow me heb hangen.

Groetjes Corine

Aw: Dagafstand fietsen met aanhangfiets 14 Jul 2010 08:10 #3465

• Judith
Mijn dochter is bijna 5. We hebben een paar weken terug een lang weekend gefietst. De eerste twee dagen 35 km per dag en de laatste dag 67 km. Dit ging wel goed. Ze heeft niet gezeurd en wilde ook niet in de fietskar ondanks de motregen af en toe.
Toch zal ik zo'n afstand niet snel nog eens doen. Het is wel heel lang en we hebben er ook de hele dag over gedaan. Ik zal zelf nu zo'n 45 km als grens aan houden per dag.

Dagafstand fietsen met aanhangfiets 13 Jul 2010 20:29 #3464

• March
Hoi iedereen,

Bij mij is het jaren geleden dat ik nog op fietsvakantie ben geweest. Ik heb intussen een zoontje van 6,5 en we hebben het plan opgevat om vanuit onze woonplaats naar zee te fietsen, wat toch een 150km is.
Hebben jullie een idee of dat te doen is in twee dagen? Mijn zoon zit op de aanhangfiets en we hebben vorig jaar al wel eens een dagtocht van een 60km gedaan (stoppen zowat alle 15km) zonder gezeur of problemen. Is hij moe dan trapt hij niet meer mee, maar dat maak ik dan wel goed. Iemand enig idee of dit wel zo'n strak plan is?