Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: bakfiets

Aw: bakfiets 11 Aug 2010 17:48 #3541

• roco
Hoi,

Ik zou ook niet graag met een bakfiets op fietsvakantie gaan. En aan zo'n kar achter je wen je ook wel. En er zijn inderdaad spiegeltjes dan kun je je kind ook zien.

Wij hebben zelf een Croozer en die loopt echt soepel achter je fiets aan echt geen gebengel.

Groetjes Corine
The administrator has disabled public write access.

Aw: bakfiets 02 Aug 2010 18:13 #3521

• Willem Jongman
Bakfietsen zijn echt ongeschikt voor vakantie, en ik vind ze ook onveilig. Als de kinderen jong zijn is in mijn ervaring een kar de leukste, lekkerst fietsende en veiligste oplossing. Vanaf ongeveer vijf jaar kun je beter kijken naar een tandem met een lage achterkant zoals de Thorn Voyager childback, of eventueel (maar dit is veel minder mooi) een aanhangfiets.
Willem<br /><br />Bericht gewijzigd door: Willem Jongman, op: 2010/08/02 20:13

Aw: bakfiets 29 Jul 2010 18:24 #3507

• Motomarz
:P Die kar die bengelt niet, die volgt je strikt waar je gaat.
En het kunnen zien van je kind: spiegeltje spiegeltje aan het stuur...

Aw: bakfiets 25 Jul 2010 11:21 #3494

• Jeroen
Dag Fien,

Wij hebben zelf de CargoBike Lang van bakfiets.nl voor het dagelijkse fietsen met drie kinderen (naar stad, school en winkels). Dat bevalt uitstekend, maar ik zou er niet mee op fietsvakantie gaan: daarvoor vind ik 'm te zwaar. Als je echt geen fietskar achter je fiets wilt, zou je misschien de Gazelle Cabby eens kunnen proberen: die is veel lichter omdat ie geen houten bak heeft.

Het nadeel van een trike (bakfiets met drie wielen) zoals de Christiana, vind ik dat ie minder wendbaar is en zwaarder rijdt dan een bakfiets met twee wielen. Ik zou je zeker adviseren om ook een proefrit op een bakfiets met twee wielen te doen.

Aw: bakfiets 22 Jul 2010 09:32 #3491

• fien
Bedankt voor de tips, maar een fietskar zit er echt niet in. Ik wil zeker en vast mijn kindje kunnen zien en trouwens een karretje dat achter me aanbengelt geeft bij mij gegarandeerd problemen.
Ik probeerde in een winkel de christiana. Ik vond die vrij licht en wendbaar en in de winkel konden ze deze wel aanbevelen voor lange tochten. Iemand ervaring hiermee????

Aw: bakfiets 21 Jul 2010 18:51 #3490

• Motomarz
En dan sta je met je bakfiets opeens voor dit:

Dan lijkt een fietskar me toch iets makkelijker...

(Chariot Cougar 2: duwstang er af, en hij paste
er precies tussendoor :D )
  • Page:
  • 1
  • 2