Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: bakfiets

Aw: bakfiets 16 Jul 2010 15:34 #3476

• blokdoorn
Met onze tandemtransporter, de ouderkind tandem van Onderwater waarop ook een bak geplaatst kan worden, zou het redelijk gaan. Wij hebben deze vergeleken met diverse bakfietsen en vonden de fiets van onderwater het lichtst fietsen. Met een driewieler zou ik er nooit aan beginnen.
Persoonlijk zou ik vermoedelijk kiezen voor een kinderkar achter de tandem. Doordat je met z'n tweeen trapt heb je minder last van de kar. Bij heuvels en bruggen schakel ik dan mijn extra hulpmotor in: het kind voorop de onderwater tandem. We gebruiken de onderwater tandem met kinderkar erachter voor dagelijks 'stadsgebruik', maar zijn ook een keer met deze combinatie met plezier op fietsvakantie geweest.
The administrator has disabled public write access.

Aw: bakfiets 16 Jul 2010 14:02 #3475

• Sophie
Wij gingen ooit met de bakfiet (gazelle cabby) op fietsvakantie. Het is een bakfiets met 7 versnellingen. Achteraf hebben wij besloten om vanaf dan met de fietskar te gaan. In de fietskar kunnen de kinderen comfortabeler liggen, je hebt een fiets met meer versnellingen waarschijnlijk, dus ook lichter trappen, is makkelijker mee te nemen op de trein.

Onze bakfiets hebben we nog steeds en gebruiken we idd voor kortere afstanden of een dagfietstocht.

Veel fietsplezier

bakfiets 16 Jul 2010 12:57 #3474

• fien
Hallo,

Wij overwegen een bakfiets aan te kopen voor onze volgende fietsvakantie. Momenteel hebben we een tandem, maar met ons babietje erbij zoeken we nu een andere oplossing. We zien echter overal dat bakfietsen ideaal zijn voor korte tochten, maar vroegen ons af of niemand ervaring heeft met lange tochten. Wie heeft tips of reisverhalen?

Groetjes
  • Page:
  • 1
  • 2