Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: waar zitten jullie op?

Aw: waar zitten jullie op? 22 Jan 2011 18:54 #3793

• Marijnje
Dank voor jullie antwoorden, vond vooral de douchegordijn of tyvek oplossing aanspreken. Maar eens zien wat het wordt. Heb al weer heel erg veel zin om te gaan!! Nog even geduld....

Marijn
The administrator has disabled public write access.

Aw: waar zitten jullie op? 12 Jan 2011 08:43 #3784

• Sander
Aangezien wij een grondzeilloze tipi gaan gebruiken moeten we iets hebben voor in ieder geval onder de matjes of anders over de hele bodem. Idd silnylon, Tyvek of dunne polyester PU staan op de nominatie.

Tyvek is interessant maar ik ben er nog niet helemaal uit of dat slim is. De lichtere uitvoeringen (die alleen zijn interessant) zijn namelijk allemaal dampopen. Dat is als extra tentluier niet erg. Maar als grondzeil is het niet ideaal omdat het nog steeds gewoon damp (wat dus condens gaat opleveren) doorlaat. Nu is het met een grondzeilloze tipi sowieso geen houden aan dan moet je eigenlijk de hele bodem bedekken en dan wordt het wel weer veel.

Misschien dat Cuben Fibre een goede optie (ultra licht dampdicht). Kortom ik ben er nog niet uit.

Aw: waar zitten jullie op? 11 Jan 2011 21:10 #3783

• Willem Jongman
Wat mij betreft moet het lekker lichtgewicht zijn. Wij gebruikten een oud douchegordijn. Nu zou ik sylnylon op de rol kopen, of een stuk Tyvek. Dat is alemaal veel kleiner en lichter dan die zware zeilen.
Wim

Aw: waar zitten jullie op? 18 Nov 2010 11:22 #3712

• femke003
ik heb ook een fleecekleed, je moet wel een beetje uitkijken waar je zit, en het wordt misschien inderdaad wat viezer als een rieten mat, maarja, het kan gewassen worden in ieder geval!

Aw: waar zitten jullie op? 16 Aug 2010 09:35 #3552

• Sander
Dat kleed van de Hema kennen wij ook! Maar vanwege het gewicht gebruiken we deze eigenlijk alleen nog maar als tentkleed (we hebben een vis-a-vis) als we niet trekken.

Voor de trektochten hebben we het kleed vervangen voor een stevig plastic zeil dat we tevens gebruiken om een regenafdakje te maken boven de kar met wat tarpknijpers als we aan het lopen zijn. Het zeil betreft gewoon een Bever aquafoil (speciaal plastic zonder weekmakers voor onder binnententen).

Verder hebben wij lichtgewicht seatconverters van thermarest waarin wij idd gewoon een kort exped matje of neo-air in stoppen. De kids zitten gewoon en daarvoor hebben we soms ook losse zitlappen bij die ook functie doen als knoeischort op de schoot bij het eten.

Voor het lunchen tijdens het lopen in slecht weer hebben we ook een echte lichtgewicht tarpje bij ons een Wechsel Zero-G wing.

Aw: waar zitten jullie op? 15 Aug 2010 18:51 #3549

• Martin
Niet om de discussie dood te slaan, maar onlangs is er 4 pagina's vol gediscussierd over 'zitten', doorzoek het forum op 'stoel' of klik:
fietsenmetkinderen.info/index.php?option...t=6&limitstart=0

Groet, Martin.
  • Page:
  • 1
  • 2