Welcome, Guest

TOPIC: Fietsen met een aanhangfiets

Aw: Fietsen met een aanhangfiets 30 Mrt 2011 19:45 #3914

• josien03
Hoi,
Een achterzitje bij de Burley is vrijwel onmogelijk (zie eerdere topics op deze site). Wij hebben een Burley én een Addbike gehad, de addbike konden ze iets eerder op, is voor iets kleinere kinderen. Maar de Burley was wel de betere fiets, echt stabiel.Zelfs met bagage op de trekkende fiets en op de Burley. Ondertussen is-ie alweer naar z'n derde eigenaar gegaan, nadat onze drie kinderen er vele kilometersop gefietst hebben. 40 km is een mooie afstand, 70 in geval van nood (waar is toch die camping?!) lukte ook.
En wordt je kind moe? Dan moet je onmiddelllijk afstappen bij het eerste speeltuintje wat je tegenkomt. Werkt altijd ;-)
The administrator has disabled public write access.

Aw: Fietsen met een aanhangfiets 30 Mrt 2011 17:59 #3913

• Peter Van Gestelen
De gebruikers van onze Weehoo iGO aanhangfiets zijn ook erg tevreden over deze aanhangfiets die door de zitsteol (vergelijkbaar met een kinderzitje) met 3 puntsgordel erg comfortabel en leuk fietsen is voor kinderen van 2 tot 9 jaar. Op de volgende link kan je 1 van de ervaringen van onze gebruikers op dit forum bekijken. Er staat ook een link bij naar hun website, waar je hun e-mail adres kunt terugvinden, zodat je desgewenst met hen contact kunt opnemen.

Zie volgende link: fietsenmetkinderen.info/index.php?option...;id=3820&catid=2

Aw: Fietsen met een aanhangfiets 29 Mrt 2011 20:27 #3911

• babsdehaas
Hallo

ik was vergeten te zeggen dat wij de follow me wel via marktplaats hebben gekocht in zeer goede staat voor een leuke prijs.

Zo zijn wij ook aan de fietskar, chariot cougar. 2x mee gefietst kleine miskoop dus maar wel voor 200 euro minder kunnen overnemen.

Succes met de keuze
Babs

Aw: Fietsen met een aanhangfiets 29 Mrt 2011 19:54 #3910

• Silvie
Onze jongste zoon was ook bijna 5 toen hij voor het eerst op de aanhangfiets op vakantie ging. Wij hebben een add bike. Die bevalt prima. Wij fietsen gemiddeld ongeveer 35 km per dag. Wat wij merken is dat de afstand niet zo zeer bepalend is voor hoe ver je komt, maar meer de totale tijd dat onze kinderen op de fiets zitten. Na een aantal uren zijn ze gewoon klaar, terwijl de benen dan best nog kunnen. (Dus hoe harder je als volwassene fietst met de aanhangfiets, hoe verder je komt :) )

Wij zijn nooit bang geweest dat onze kinderen van de aanhangfiets zouden vallen. Als we het idee hebben dat hij zit te suffen, vragen we even hoe het gaat. Bergaf rijdt de tweede volwassene wel altijd achter de aanhangfiets. Dan moeten we wel regelmatig roepen dat handen en voeten aan het stuur en op de trappers moeten blijven. Maar meestal horen we wel dat alles goed gaat, want onze jongste zit vaak luidkeels te zingen op de aanhangfiets!

Een zitje achterop hebben wij nooit overwogen. Dan kun je zelf geen bagage meer achterop en onze bagagedragers kunnen dat, denk ik, ook niet aan. Het is ook echt niet nodig geweest. Als hij geen zin meer heeft, stopt hij gewoon met trappen. Moet papa alleen wat harder werken.

Aw: Fietsen met een aanhangfiets 29 Mrt 2011 19:07 #3909

• babsdehaas
Hallo

onze dochter is afgelopen najaar ook 5 geworden. En heeft samen met tweelingbroer altijd in de fietskar gezeten. De laatst jaar wel met stoeltje achterop zodat ze elkaar niet altijd in de haren zaten in de kar.

Wij hebben vorig jaar alleen een lang weekend gefietst omdat onze fietsvakantie niet door ging omdat manlief met wielrennen een gebroken sleutelbeen had opgelopen. Dus van lange termijn fietsen kan ik niet oorddelen.

Maar wij hebben een follow me aangeschaft. Dochter kan prima zelf fietsen, 35 km per dag ongeveer toen. Maar als ze moe werd kon ze toch lekker in de aanhangfiets en op eigen tempo meefietsen. Zoonlief is niet zo'n fietser. Dus die zat alleen op de aanfiets en trapte alleen mee als je hem een keertje vroeg mee te fietsen. Hij heeft dus wel baat bij een stoeltje. Maar wij zitten er ook aan vast omdat ze alle twee 5 jaar zijn en manlief de bagagekar achter zijn fiets heeft.

Ik vind het voordeel van de follow me. Dat als een kind zelf wil fietsen dat ook kan. En dat ook op de camping lekker rondjes fietsen.

Babs

Aw: Fietsen met een aanhangfiets 29 Mrt 2011 18:54 #3908

• Helen
Hallo Claar,
Onze jongste dochter was 4 toen we voor het eerst met haar op de aanhangfiets op fietsvakantie gingen. Dat ging gelijk vrij goed, en dagafstanden van zo'n 40 km. waren geen probleem. Onze oudste van toen 7 fietste zelf, dus veel langer konden de afstanden ook niet zijn. Wij hadden geen stoeltje achterop, dat lukte ook niet met de bagage. Aanvankelijk kon ze ook nog niet zonder zijwieltjes op haar eigen fiets, maar dat ging daarna wel heel hard. Wij hebben een Trek aanhanger met 6 versnellingen. Ze is nu 6 en gaat er straks weer op met ons mee. Wel beginnen we nu al weer een beetje te 'trainen', d.w.z. regelmatig weer even een dagtochtje maken om weer wat eelt op de billen te krijgen. Die voorbereiding is ook voor ons zelf goed!
Veel plezier met jullie keuze.
Helen