Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: fietsen en kamperen met kindje (8mnd)

Aw: fietsen en kamperen met kindje (8mnd) 09 Mei 2011 20:36 #4004

• Martin
Hi,
over het eten: wij zijn het met de pragmatische potjes-aanpak eens (dus in de pan, warm maar niet heet maken, eet ze), of vooraf checken of je kind een Rapley-kind is. Die van ons waren het niet:-(
het slapen: slaapzak kan zomers nog bloedheet zijn. lakentje en fleecedeken of trappelzak werkten uitstekend!
paps en mams zitten: wij kunnen niet zonder stoeltjes, offeren daar 2 kg aan op. zie ook fietsenmetkinderen.info/index.php?option...=6&limitstart=12
de tent: overweeg ook de Vaude Opera, doet bij ons dienst vanaf 1 kind van 12 maanden t/m komdende zomer 2 kinderen van 8 en 6 (volgende zomer wellicht niet meer).

Veel plezier!
Groet, Martin.
The administrator has disabled public write access.

Aw: fietsen en kamperen met kindje (8mnd) 09 Mei 2011 19:18 #4001

• josien03
Niet te moeilijk doen met eten...potje hupsakee in een pannetje doen, goed roeren bij het opwarmen en klaar. (Dus gewoon de inhoud in een pannetje). Overigens wordt een papje zo warm als je het zelf maakt! (Da's vast de wet van het koken!) En een lekker flesje pap als toetje! En fruitpotjes voor de vitamines tussendoor, of een lekkere kliederbanaan...mmm!
Wij hebben als tent de Big Bear van Exped. Apart slaapgedeelte voor je kind en zelf lekker ruim, je kunt er ook in staan.
Ons kind zat met deze leeftijd nog in de maxicosi in de fietskar (oei, nu is-ie al 12 jaar!!) dus meteen een stoeltje voor in de tent. En wij hebben zelf wel stoeltjes mee, lage voor op de grond (zitvlak met rugleuning van lafuma) en 1 iets hoger lichtgewicht stoeltje (resort chair), is net iets comfortabelere hoogte voor koken enzo.
Maarja, da's allemaal heel persoonlijk, wij zijn ook geen grammenjager die de bergen ingaan enzo.

Aw: fietsen en kamperen met kindje (8mnd) 09 Mei 2011 18:14 #3999

• guidoscm
  1. Wij hebben toch voor de simpele manier gekozen. De kant en klare potjes zijn makkelijk. Niet altijd netjes au bain marie gedaan, ook vaak zo opgewarmd.
  2. Onze zoon ligt altijd op zijn eigen matje met een afgeknepen slaapzak, hij is nu bijna 3 en hij kan nu zelf in de slaapzak. thermarest met mammut slaapzakje
  3. Wij hebben 3 jaargangen van dit stoeltje. wij vinden het wel prettig een steuntje in de rug te hebben. De stoeltjes gaan naast de tent achterop de fiets.
  4. wij kamperen al jaren en zijn met de komst van onze zoon verder gegaan met onze macpac citadel. (3 pers, was ruim genoeg met 2 en kleine man) Nu zijn we over gestapt op een helsport fjellheimen 4 camp. we hebben zu zeeen van ruimte. Het is niet een goedkope tent, maar we blijven toch wel kamperen.
Wij zijn met een kleine vakantie in de buurt, in geval van problemen konden we snel terug.

Een kleed en regenbroekje (hema onderkant met elastieken dicht gemaakt) zijn erg makkelijk voor onderweg.

Aw: fietsen en kamperen met kindje (8mnd) 08 Mei 2011 17:44 #3994

• blokdoorn
ad 1) het hangt er een beetje vanaf hoe je je kind opvoed, maar wij hanteren altijd de rapley methode waarbij ze zelf hun vaste stukjes eten naar binnen werken en warbij het eten niet gepureerd wordt. Zoek maar eens op internet.
Het is erg praktisch met kamperen, je hoeft er niet helemaal op over te gaan, van te voren eens kijken wat ze er van vind en of ze het oppakt kan voldoende zijn.

2) eigen matje, kan dun zijn, wij hebben tweedehands een 'campingbedje' van Tatteljee, maar afbinden van een slaapzak en tegelijk daarmee vastmaken aan een matje kan ook afdoende zijn.

3) stoeltjes vind ik overbodige luxe en veel te zwaar om mee te slepen, onderweg is altijd wel een bankje of boomstam te vinden. Voor het voeden is dat geheel niet nodig, al helemaal niet bij rapley. Zelf vind ik de 'matjes' oplossing niet echt goed werken, ik kan er niet lekker in zitten, ik zou het eerst eens ergens uitproberen.

4) ik zou eens beginnen met een goedkope tent om uit te vinden wat je belangrijk vindt. Dat kan heel anders zijn dan je te voren denkt. Ik bleek het bijvoorbeeld heel erg belangrijk te vinden om s'ochtends even recht op te kunnen staan om mij aan te kleden.<br /><br />Bericht gewijzigd door: jblok, op: 2011/05/08 19:45

fietsen en kamperen met kindje (8mnd) 08 Mei 2011 17:27 #3992

• Big Fish
Dag iedereen,

deze zomer zullen we fietsen en kamperen met een kindje van 8 mnd. We vonden al veel info en tips in vroegere posts op dit forum, maar blijven nog met enkele vragen:

1/hoe bereiden jullie het groentepapje onderweg? Neem je de Babycook mee en gok je op een cafeetje onderweg waar je het kan gebruiken? We dachten al om fruit- en groentenpap te wisselen: zo maken we onderweg het fruitpapje en namiddag (en mss op de camping) de groetenpap. Of zijn de bereide potjes echt de beste oplossing? Worden die niet te warm?

2/Slapen: ligt ze best op een apart matje en in een slaapzak (die we dan eventueel afbinden tegen het afzakken?)

3/zitten voor mama en papa. Is de Trekker-Chair-oplossing van Thermarest de beste oplossing? Nemen jullie andere handige stoeltjes mee? Vooral te gebruiken tijdens het voeden, lijkt me.

4/We zoeken nog een tent. De opmerkelijkste suggestie die ik kreeg, is de Lavvo van Bergans: inderdaad veel ruimte (uitbreiding kroost, regendagen in tent doorbrengen), makkelijk op te zetten. Nadeel: prijzig, en dan komt het grondzeil en muskietennet er nog bij. Welke andere suggesties zouden jullie doen? Ervaringen met de Lavvo iemand?

Erg bedankt voor de tips en hulp! Ze zullen zeker van pas komen.
gr, bf
  • Page:
  • 1
  • 2