Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: moederfiets of gewone fiets

Aw: moederfiets of gewone fiets 05 Mrt 2006 16:32 #414

• merijn
Hoi,

Wij hebben zo'n moederfiets (vaderfiets?). Belangrijkste reden voor ons was dat je een voorstoeltje kan gebruiken zonder dat je wijdbeens moet fietsen. Dat gaat op vrijwel geen andere fiets, en is een zegen voor je knieen en heupen.
Ook kunnen Edith en ik er allebei goed op ondanks ons lengteverschil(1.68 / 1.94).
Voor fietsvakantie is het niets. Ze zijn lomp zwaar. Dat kan anders, maar dat lijken fietsenfabrikabten niet te beseffen. Bakfietsen lijden aan het zelfde euvel.

Groeten,
Merijn
The administrator has disabled public write access.

Aw: moederfiets of gewone fiets 04 Mrt 2006 22:53 #413

• Karin
Hoi Anika,

Als je er ook op fietsvakantie mee wil gaan (en dat willen de meeste mensen die deze website bezoeken), dan zou ik absoluut niet voor een moederfiets kiezen. Voor korte stukjes zit het misschien lekker, zo rechtop. Maar voor langere afstanden lijkt het mij helemaal niets! Bovendien zijn ze zwaar, hebben ze weinig versnellingen etc. Ik zou voor een 'echte' fiets kiezen!

Succes,
Karin

moederfiets of gewone fiets 04 Mrt 2006 22:37 #412

• anika
Ja daar sta je dan in de fietsen winkel. Veels te veel keus tussen de gewone fietsen en dan komt zo'n verkoper aan met ook nog eens een moederfiets. Volgens de een een logge zware fiets waar je na 5 jaar niks meer aan hebt, volgens de ander een must voor iedere moeder. Wie heeft ervaringen en helpt mij een keuze te maken?
  • Page:
  • 1
  • 2