Welcome, Guest

TOPIC: Studieopdracht - Wat missen fietsende ouders?

Aw: Studieopdracht - Wat missen fietsende ouders? 10 Okt 2011 14:20 #4285

• Zijwieltjes
Hoi Joost, mijn kinderen zijn inmiddels ouder dan 12. Maar vroeger heb ik wel veel met ze gefietst. Heeft het zin om je vragenlijst in te vullen?
The administrator has disabled public write access.

Aw: Studieopdracht - Wat missen fietsende ouders? 26 Sep 2011 14:47 #4273

• Joost
Beste gebruikers van dit forum,

Als aanvulling op mijn onderzoek heb ik ook een online enquete-formulier gemaakt. Ik zou het waarderen als u deze enquete in zou willen vullen. Als u wilt stel ik u aan het einde van het project op de hoogte van de resultaten van het ontwerpproject!

De enquete vindt u op https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?hl=en_US&formkey=dGNtWDVTcnJZWmxwU1J2RnBmSjRIOEE6MQ#gid=0 en kunt u anoniem invullen.

Bedankt voor uw medewerking!

Met vriendelijke groet,

Joost van Lieshout

Studieopdracht - Wat missen fietsende ouders? 26 Sep 2011 08:48 #4272

• Joost
Beste gebruikers en lezers van dit forum,

Ik ben voor mijn studie Industrieel Ontwerpen aan de TU Delft bezig met een van de laatste opdrachten. Ik werk samen met een bekend Nederlands bedrijf dat fietskinderzitjes maakt en moet uiteindelijk aan hen een ontwerpvoorstel doen waarin ik een nieuw productidee presenteer dat zij eventueel zouden kunnen gaan maken.

Een goed nieuw idee begint natuurlijk met een eerste onderzoek naar bestaande producten en waar ouders behoefte aan hebben. Om een zo goed mogelijk product te ontwerpen dat ouders daadwerkelijk zullen gaan gebruiken wil ik dus graag weten waar u in het dagelijks leven tegenaan loopt!
Een richting die mijzelf interessant lijkt is een product dat ouders tijdelijk mee kunnen nemen, bijvoorbeeld een zitje dat erg compact is en gemakkelijk op allerlei verschillende fietsen past, waarmee je als je b.v. bij vrienden op bezoek bent met de auto toch met hun fietsen een lokaal tochtje kunt maken of bijvoorbeeld voor een weekend weg met de eigen fiets, gebruik van de ov-fiets (waar op dit moment geen kinderzitjes bij te huren zijn). Is dit iets wat u daadwerkelijk zou gaan gebruiken? Is zoiets handig of mis je nooit deze 'vrijheid' als je bij kennissen een stuk wilt fietsen?

Als u dus ideeën heeft of problemen met bestaande producten, frustraties, of juist pluspunten weet te noemen, spui ze hier alstublieft! Omdat ik zelf geen ervaring heb met kinderen waardeer ik uw ideeën en ervaringen zeer!

Met vriendelijke groet,

Joost van Lieshout

Bericht gewijzigd door: Joost, op: 2011/09/26 10:49<br /><br />Bericht gewijzigd door: Joost, op: 2011/09/26 16:45