Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: kinderzitje in combinatie met ortlieb tassen

Aw: kinderzitje in combinatie met ortlieb tassen 06 Mrt 2012 22:21 #4430

• Motomarz
Ik zou het zitje thuis laten, en gewoon de fietskar gebruiken. Veel prettiger op vakantie (vind ik).
The administrator has disabled public write access.

Aw: kinderzitje in combinatie met ortlieb tassen 05 Mrt 2012 22:03 #4426

• blokdoorn
Op onze hase pino is een bobike zitje gemonteerd zodanig dat ortlieb (back) tassen er ook nog op passen. Dit past met een 'gewone' bagagedrager, dus zonder verlenging, maar wel 1 die de mogelijkheid om de tassen wat lager te hangen, dus niet gelijk met de bovenkant van de bagagedrager.
De haken dienen dan wel wat verplaatst te worden, maar dat levert verder geen problemen op. Boven de fietstassen, tegen de achterkant van het zitje is zelfs nog plek voor een matje of kleine tent.
Wel hebben we de meest basale versie van een bobike achterzitje, en niet dus niet een uitgebreidere maxi tour of zo, mogelijk geeft dat meer problemen. Bij een beetje goede fietsenwinkel kan men inschatten of het lukt.

Met een fietskar moet je juist de verleiding weerstaan om deze vol te proppen met bagage, dat fietst veel minder prettig.

Aw: kinderzitje in combinatie met ortlieb tassen 05 Mrt 2012 21:57 #4425

• femke
Foto van Bobikezitje icm vaude aqua front tassen.
Attachments:

Aw: kinderzitje in combinatie met ortlieb tassen 05 Mrt 2012 21:51 #4424

• femke
Foto van Bobikezitje icm vaude aqua front tassen.<br /><br />Bericht gewijzigd door: femke, op: 2012/03/05 22:55
Attachments:

Aw: kinderzitje in combinatie met ortlieb tassen 05 Mrt 2012 20:41 #4423

• jgense
ALS je achterzitje wilt gebruiken,koop dan okbaby zitje.
Waarom achterzitje gebruiken? Als variatie op fietskar?

Aw: kinderzitje in combinatie met ortlieb tassen 05 Mrt 2012 20:29 #4422

• femke
In combinatie met een Bobike achterzitje lukt het mij om mijn vaude aqua front tassen aan de bagagedrager te hangen door de haken zo te verplaatsen dat de tassen zover mogelijk naar achter hangen.
Heb het ook wel gedaan in combinatie met vaude achtertassen dmv van een bagagedragerverlenger van ik geloof steco. Het zwaartepunt van de fiets wordt dan wel een eind naar achteren verplaatst.
Zou denken dat je in combinatie met een fietskar ook niet zulke grote tassen nodig hebt.
Zal zo nog even op zoek gaan naar foto's.
  • Page:
  • 1
  • 2