Welcome, Guest
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Verre reis met kinderen met leerplicht

Aw: Verre reis met kinderen met leerplicht 24 Jun 2012 06:54 #4777

• Laura NIeland
Hoi Sander

Wij zijn inmiddels iets verder gekomen. We hebben een gesprek op school gehad. De directeur mag ons geen toestemming geven. Dan is de school in overtreding. De leerplicht ambtenaar gaat ook geen toestemming geven. De enige optie is als je je gaat oriënteren op emigratie. Dat gaan wij niet en kunnen we niet gebruiken.
De andere optie is de wet overtreden en de consequenties daarvan nemen. Op de site van het rijksoverheid kun je vinden dat je een maand hechtenis kan krijgen en een boete van max 3700 euro.

Wat ik wel ook heb begrepen is dat groep 3, 5 en 7 minder goede jaren zijn om je kind langer van school te houden. Deze jaren zijn moeilijker.

Ik ben benieuwd of jullie ook nog ideeën hebben.
Hebben jullie al plannen waar jullie heen willen.

Groet Laura
The administrator has disabled public write access.

Aw: Verre reis met kinderen met leerplicht 19 Jun 2012 22:14 #4756

• Flanders
hallo, wij zouden dat ook graag doen,maar ik heb al eens bij een leerkracht geinformeerd, en happig zijn ze daar niet op, als je het toch doet, dan moet je checken welke periode van het leerjaar dat je kind zit het beste is en evt ook welk leerjaar.Als ik nu na een 1e leerjaar zie wat die gasten leren op zo een korte tijd,begin ik toch wel te twijfelen.Dat zelf evengoed doen,dat weet ik nog zoniet,hangt ervan af of je kind prima meekan.Ik stoot in elk geval op veel onbegrip van familie en vrienden, maar aan de andere kant, je leeft maar 1 keer hé!
ps wij waren al 4 keer in Cuba,2 keer alleen en 2 keer met onze dochter.fantastisch fietsland,weinig verkeer, veilige sfeer en hartverwarmende mensen, camperen is echter geen optie,bij mensen thuis slapen wel
indien je verdere info hierover wenst,shoot!
groetjes Nathalie

Aw: Verre reis met kinderen met leerplicht 19 Jun 2012 15:04 #4747

• Sander
het zal wel iets te maken hebben met zelf scholing geven onderweg

Aw: Verre reis met kinderen met leerplicht 08 Jun 2012 19:03 #4674

• Paula
Wij hebben dezelfde plannen, dus informatie is welkom!

Verre reis met kinderen met leerplicht 29 Apr 2012 13:26 #4548

• Laura NIeland
Hallo

We hebben 2 jongens van 5 en 7 en we hebben een droom. We willen heel graag een paar maanden gaan fietsen met onze kinderen. Zij zijn echter al leerplichtig.

Nu lees ik op diverse plekken op internet dat het krijgen van toestemming om langer van school weg te zijn erg moeilijk is.
Ook lees ik dat er gezinnen zijn die wel langer zijn weggeweest met kinderen boven de 5 jaar.

Ik zou graag in contact komen met gezinnen die dit traject al hebben doorlopen om te horen welke wegen zij hebben doorlopen en hoe ze dit gedaan hebben.

Alvast bedankt<br /><br />Bericht gewijzigd door: Laura NIeland, op: 2012/04/30 10:25
  • Page:
  • 1
  • 2