Welcome, Guest

TOPIC: Fietskar impregneren?

Aw: Fietskar impregneren? 24 Jun 2012 07:00 #4779

• Laura NIeland
Hallo

Wij hebben ook een paar keer impregneer voor onze fietskan gebruikt, echter bleek dit toch niet echt het gewenste resultaat te hebben. Omdat de kar al een flink aantal jaar intensief gebruikt werd, was het doek waarschijnlijk echt op.
We hebben los een nieuw doek voor de kar gekocht.

Groeten Laura
The administrator has disabled public write access.

Aw: Fietskar impregneren? 21 Jun 2012 18:23 #4768

• Motomarz
Voor de meeste fietskarren is ook wel een regenhoes te
koop. Die er overheen, en het blijft ook prima droog.

Wat voor kar hebben jullie?

Aw: Fietskar impregneren? 20 Jun 2012 20:44 #4764

• Marieke
Hoi Josien,

Bedankt voor de tip! Had ik net iets eerder moeten weten hahaha, ben daar vandaag twee keer geweest!
Maar goed, mijn zoontje zit in Eindhoven op school, dus ik kom er wel vaker! ;)
Ik zal er morgen denk ik wel even langsgaan, dan kan ik het misschien nog doen voor we dit weekend gaan proeffietsen met bagage....

Groetjes, Marieke

Aw: Fietskar impregneren? 20 Jun 2012 20:09 #4763

• jvanb
Wij hebben hetzelfde probleem gehad en bij een kampeerwinkel (hier de Kampeermarkt in Eindhoven) een spuitbus gekocht waarmee je ook tentdoek kunt impregneren. Daarmee kregen we de boel weer waterdicht.

Fietskar impregneren? 20 Jun 2012 20:02 #4762

• Marieke
Hmmm, niet goed!
Ik bedacht van de week toen het begon te regenen dat ik wel eens kon uitproberen of de fietskar nog waterdicht was....Nou werd het uiteindelijk wel een heel erg noodweer, maar toen ik ging kijken toen het weer droog was, bleek de fietskar dus echt doorweekt te zijn, met plasjes onderin.
Dit droogt wel redelijk snel, maar is natuurlijk niet ideaal als mijn dochter er in moet zitten op fietsvakantie.
Ik kan haar wel een regenpakje aandoen, maar wat als het 's nachts nou regent en het ding moet buiten staan? Je kan moeilijk 's morgens uren wachten tot de fietskar opgedroogd is....
Goed, lang verhaal dus om eigenlijk iets heel simpels te vragen...
Kan ik mijn fietskar op de een of andere manier impregneren/waterdicht maken?

Alvast bedankt!

Marieke