Welcome, Guest

TOPIC: zwanger op de fiets?

Aw: zwanger op de fiets? 24 Okt 2006 23:05 #808

• Wouter
Ondertussen zijn we alweer een paar maanden thuis van een zeer geslaagde en plezante fietsvakantie, die zonder noemenswaardige problemen (toch niet gerelateerd met de zwangerschap) of nadelige gevolgen is verlopen! Voor meer informatie kan je terecht op onze website: home.scarlet.be/zwangerfietsennaarrome/

Groetjes,
Wouter
The administrator has disabled public write access.

Aw: zwanger op de fiets? 25 Apr 2006 21:16 #518

• Wouter
Bedankt Karin en Astrid!

We hebben inderdaad al van verschillende mensen gehoord dat rechtop zitten op de fiets het beste is. En dat je ook beter een stoeltje meeneemt als je gaat kamperen. Zullen we dus zeker rekening met houden!

Groetjes,
Wouter

Aw: zwanger op de fiets? 25 Apr 2006 15:39 #517

• karin ganzeboom
gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
vorig jaar zijn we op fietsvakantie geweest naar zweden, ik was toen 4 maanden zwanger en dat ging prima. Alleen kon ik niet echt voorover gebogen meer zitten op de fiets, mijn vlinderstuur stond echt helemaal rechtop omdat het anders echt voelde aslof Siem klem zat......
verder ging het als we wat moesten klimmen wat midner soepel dan anders, maar het lukte wel.
veel plezier met jullie zwangerschap en (fiets) vakantie,
karin

Aw: zwanger op de fiets? 25 Apr 2006 14:24 #516

• Astrid
Proficiat, spannend hoor! Wij hebben, terwijl ik 3mnd zwanger was, in een bergachtig gebied in Mexico (Barrances del Cobre) gefietst. Dat ging uitstekend, afgezien van misselijkheid bij het ruiken van mexicaanse kruiden, van (het weinige) asfalt en van openhaard-rook. Ondanks een prima verlopen zwangerschap, ging het daarna snel bergafwaarts met het fietsgenot. Door het hobbelen/trillen werd fietsen voor mij en mijn buik onplezierig, zelfs op geasfalteerde fietspaden. Een fiets waarop je redelijk rechtop kunt zitten was relatief prettiger. Of je met 5 mnd-zwangerschap prettig kunt fietsen zal dus per persoon verschillen en is niet echt te voorspellen. Overigens, met 6-mnd zwangerschap sliep ik nog op een matje, maar dat kan ik heel erg afraden, zelfs een dubbel matje. Tijdens het kamperen waren een stoel en een tafel erg prettig, zodat je niet de hele tijd van diep omhoog hoeft te komen.

Veel fietsplezier gewenst!
Astrid

Aw: zwanger op de fiets? 20 Apr 2006 18:27 #507

• Wouter
Hallo, Annemarie!

We hebben ook al met het idee gespeeld om het dit jaar met de tandem te doen, maar we hebben een beetje schrik van de beschadigingen die zo'n gehuurde fiets kan oplopen als we hem op het vliegtuig zetten. Of we moesten hem ter plaatse kunnen huren, natuurlijk. Maar in Italîë? Hoe dan ook, bedankt voor de goeie raad!

Groetjes,
Wouter

Aw: zwanger op de fiets? 16 Apr 2006 16:45 #497

• Annemarie Barmentlo
De oplossing: de tandem!! Toen ik destijds zes maanden zwanger was (en nog niet een enorme buikomvang had) hebben we een deel van de Groene weg naar de Middelandse Zee gefietst, van Maastricht naar St. Vit. We hebben voor de gelegenheid een tandem gehuurd en een geweldige vakantie gehad. We hebben wel gekozen voor Chambres d'hotes i.p.v. de tent wat prima bevallen is. Succes!!