Welcome, Guest

TOPIC: zwanger op de fiets?

Aw: zwanger op de fiets? 10 Apr 2006 00:32 #485

• Margalith
Ik ben met 20 weken zwangerschap (van de eerste) gewoon op fietsvakantie gegaan. We reden de route \"langs oude wegen\" geloof ik en zouden tot Passau gaan. Dit is een vlakke route. Ik heb weinig last gehad van de zwangerschap. De verloskundige gaf destijds aan dat ik gewoon alles kon doen zolang ik me goed voelde. Passau hebben we jammergenoeg niet gehaald omdat ik ontzettend last kreeg van mijn knie. Maar het is zeker te doen als je een fijne zwangerschap hebt.
The administrator has disabled public write access.

Aw: zwanger op de fiets? 09 Apr 2006 23:26 #484

• Sandra
Hoi,

Op een ander forum hadden we ook al even contact gehad, maar ook op deze plaats nog even mijn reactie.

Ik denk dat er niet echt een eenduidig antwoord te geven is, het is nogal verschillend hoe je je kan voelen tijdens je zwangerschap. Voel je je goed, dan kun je vrijwel alles doen wat je anders ook al deed. Zwangerschap is geen ziekte!!
Zolang je buik (en je beschikbare energie) je niet belemmert, is er geen reden om sportieve activiteiten achterwege te laten. Je kindje zit goed beschermd in je buik, die kan het wel hebben!

Met vijf maanden (en je eerste zwangerschap) zal het met die buik waarschijnlijk wel meevallen. Ik deed met vijf maanden zwangerschap in ieder geval alles wat ik anders ook deed (nu was er de eerste keer bij mij ook nog helemaal niets te zien rond die tijd - ik wist toen zelfs nog niet eens dat ik zwanger was, maar da's een ander verhaal...).
De tweede zwangerschap viel ondermeer in de zomermaanden, dus toen hadden we ook het dilemma rondom de fietsvakantie. Ik zal toen een maand een zeven zwanger zijn geweest (met behoorlijke buik). We hebben wel gefietst, maar rustig aan, gewoon in Nederland. Het probleem zat hem voor mij toen echter niet in het fietsen, maar in het slapen op een matje. Dat ging mij niet meer zo lekker af.

Groeten en veel succes!
Sandra

Aw: zwanger op de fiets? 09 Apr 2006 15:32 #480

• Josien
Hoi,
toen ik vijf maanden zwanger was zijn wij met de fietsen op de auto naar de Jura gegaan. Wel gekampeerd en gefietst maar dus niet met bagage. En klimmem gaat - hoe dikker de buik...- echt wel een stukje langzamer. zonder bagage was dat voor mij zwaar genoeg.En een dikker slaapmatje geleend om op te slapen. Je kunt niet goed van te voren inschatten hoe de zwangerschap jou zal bevallen (!). Of je goed tegen de hitte kunt als je zwanger bent zal per persoon verschillen. Overleg met je verloskundige, lijkt me slim. En anders dit jaar genieten van een wat rustigere dikbuikvakantie; volgend jaar hang je er een fietskar achter en dan liggen de paden weer open voor jullie!

zwanger op de fiets? 08 Apr 2006 21:23 #478

• Wouter
Hallo!

Mijn vriendin en ik hadden voor deze zomer een fietstocht door Toscane/Umbrië en Noord-Griekenland gepland. We hebben echter zonet het fantastische nieuws gekregen dat Els in verwachting is van ons eerste kindje!
De fietstocht door Griekenland hebben we al laten vallen, wegens veel te bergachtig. Maar we weten niet goed wat we moeten doen met die door Italië... Het landschap is daar heuvelachtig, het is niet overdreven warm in de zomer... op het eerste zicht lijkt het nog doenbaar. Maar we kunnen ons moeilijk voorstellen wat het gaat geven bij 5 maanden zwangerschap! Kan het misschien als we niet te grote afstanden afleggen, als Els voldoende drinkt en eet, en voldoende uitrust? Of is het fysiek gewoon niet haalbaar voor een vrouw in die toestand? Zijn er gevaren aan verbonden voor de baby?
Een hele hoop dingen die we ons afvragen dus. Zijn er mensen die hierover nuttige tips kunnen geven? Of die hier ervaring met hebben? We zijn echt benieuwd!

Wouter en Els