Welcome, Guest

TOPIC: zwanger op de fiets?

Aw: zwanger op de fiets? 14 Apr 2006 17:36 #496

• Wouter
Het lijkt dus echt wel mogelijk te zijn, als alles wat meezit...

Bedankt Sonja, Josien en Martin voor jullie antwoord!

Groetjes,
Wouter
The administrator has disabled public write access.

Aw: zwanger op de fiets? 14 Apr 2006 04:20 #495

• Martin
Heb als man natuurlijk niet zoveel te zeggen over zwangerschap, maar mijn vrouw kon nog aardig fietsen met 5 maanden. Voordeel is dat je dan in de middelste 3 maanden zit en die zijn naar verluidt altijd het lekkerst (nog niet zo dik en je lichaam is al gewend aan die zwangerschapshormonen).

Wij hebben ooit een rafttocht gedaan waarbij 1 van de gidsen op zo'n grote boot met 2 peddels in haar handen, ook 5 maanden zwanger, dat dus aankon! Volgens mij was dat zwaarder dan een fietsvakantie. Maar het zal vast ook heel persoonlijk zijn.

En van kamperen kun je altijd overschakelen naar iets met een echt bed.

Aw: zwanger op de fiets? 12 Apr 2006 19:42 #491

• Sonja
Nog gefeliciteerd.

Nog een reactie van een ex-zwangere fietser. Ik was ongeveer 3 maanden zwanger toen we gingen fietsen in Engeland. Wel heuvels, maar geen hitte ;) We deden B&B, dus ik kan niet bevestigen wat de andere over kamperen zeggen, maar ik kan me wel goed voorstellen dat dat niet altijd even comfortabel is.

Verder heb ik doorgesport tot ruim 6 maanden. Dat was ook nooit een probleem. Zolang je je grenzen in de gaten houdt en je je goed voelt is sporten terwijl je zwanger bent helemaal geen issue.

Aw: zwanger op de fiets? 12 Apr 2006 03:14 #490

• Josien
Hoi,
wat ik eerder nog vergat te melden was dat je als zwangere zeker behoefte hebt aan een stoel; een hoge of anders minimaal een goeie rugleuning op de grond. (van Lafuma bv.). Ik vond dat persoonlijk nog belangrijker dan het slaapmatje. Ligt natuurlijk ook aan je buikomvang op vakantie, bij mij kon je er bij vijf maanden al niet meer omheen, maar \"los hangen\" op een kleedje voor je tent is dan erg vermoeiend. Veel plezier! Groetjes, Josien

Aw: zwanger op de fiets? 10 Apr 2006 19:01 #489

• Wouter
Dank je wel allemaal!
Nu ziet het er naar uit dat slapen op een matje meer problemen geeft dan het fietsen zelf... daar moeten we dus zeker rekening met houden. En als Els dan met zo weinig mogelijk bagage kan rijden... zou nog kunnen lukken! We gaan het in elk geval proberen, als de zwangerschap goed gaat!!

Groetjes,
Wouter

Aw: zwanger op de fiets? 10 Apr 2006 02:52 #488

• suzanne
Gefeliciteerd!
Wij wilden afgelopen zomer ook nog een fietsvakantie doen toen ik 5 maanden zwanger was. We hebben niet veel gefietst... inspanning kon ik niet goed meer leveren (verder perfecte zwangerschap) en inderdaad, het slapen op een matje was helemaal niets. Ook een groot nadeel: elk half uur moeten plassen, moeilijk kunnen bukken en overeind komen met dikke buik (niet fijn als je op de grond kampeert).
Gelukkig waren we met de auto en hadden we ook stoelen meegenomen.
Overigens loopt het kind geen risico zolang je goed eet en drinkt en bijtijds rust neemt.
Dit jaar gaan we op proef met een fietskar en zoon...