Welcome, Guest

TOPIC: Nieuwe fietsen aanschaffen?

Nieuwe fietsen aanschaffen? 06 Jan 2013 20:46 #5310

• Marsha Klomp
Dag,

Ik ben nieuw hier. Ik heb al flink zitten neuzen en nu heb ik zelf een vraag.

Manlief en ik zijn uitgekinderd en nu is de tijd aangebroken om op fietsvakantie te gaan met de kinderen. We hebben het nooit eerder gedaan, maar het spreekt ons, en de kinderen, aan. We hebben pas vorig jaar voor het eerst met de kinderen gekampeerd, om te kijken of we dat leuk vinden (hoewel we wel al met zijn tweeën hebben gekampeerd). Dat beviel goed, maar het was in een ingerichte tent. We moeten nu dus nog allerlei kampeerinventaris aanschaffen. In eerste instantie dacht ik: de kinderen gaan gewoon op hun huidige gewone fietsen (Loekie, Giant geloof ik). Nu lees ik hier op het forum over overbelaste knieën en speciale kindertoerfietsen. Om nu in één jaar én kampeerinventaris en fietsvakantiespul aan te schaffen, dat wordt wat veel (hoewel het wel kan als het moet). We zouden liever eerst kijken of fietsvakantieën ons bevalt voor we al dat soort aanschaffingen doen. Deze eerste fietsvakantie gaan we het qua afstanden niet te gek maken: de Elfstedentocht, 250 km in twee weken, dus, als je alle dagen zou fietsen, max. 18 km per dag. De oudste drie kinderen (7, 5 (dan 6) en 4) kunnen zelf fietsen, de jongste is 1,5, dan 2. Voor haar hebben we een fietskar. Voor nummer drie denken we aan een follow me. Zelf heb ik een Gazelle Solide moederfiets met twee kinderzitjes. Eerst dacht ik daar gewoon op te fietsen tot iemand zei dat dat misschien te zwaar zou zijn. De fiets is zelf al zwaar en dan met flinke bepakking fietsen.

Mijn vragen:
*raden jullie me aan om nu al voor de oudste drie een goede fiets te kopen (Islabike)? Of kunnen we het best eerst een jaar zo proberen?
*raden jullie me aan om voor mezelf nu al een andere fiets aan te schaffen? En wat voor fiets dan? Voor de kinderen zou een goede fiets een extra fiets worden, voor tochtjes en vakanties, maar voor mij, ivm ruimte in de schuur, zou dat dan mijn enige fiets worden. Voor dagelijks gebruik, met kind dat tegen die tijd misschien wel achterop kan (dus geen voorzitje meer) en de dagelijkse boodschappen, en voor fietsvakanties (waarbij je trouwens mss ook wel een kind achterop hebt en nog zwaardere bepakking).
*hebben jullie nog andere tips/adviezen voor me waar ik aan moet denken?

Dank jullie wel alvast.

Groet,
Marsha
The administrator has disabled public write access.