Welcome, Guest

TOPIC: fietskar/kinderzitje of bakfiets?

Aw: fietskar/kinderzitje of bakfiets? 28 Jul 2008 13:57 #2084

• michelv
Tja, het is maar wat je wilt... Ik vind (persoonlijk) mijn kinderen voorop een veel veiliger idee. Daar zie je tenminste wat er gebeurt.

Na wat proeffietsen een hele fijne 'Long John' van Cargobikes.nl gekocht bij Esimex Nederland, de importeur van Deense kwaliteits bakfietsen en transportfietsen. Je bent wel wat duurder uit, maar de kwaliteit is hoog. De standaard geleverde 3 versnellingen blijken meer dan genoeg voor een gemiddeld getrainde fietser. Je moet wel even je balans vinden, maar log is de mijne absoluut niet.

Ik moet wel zeggen dat ik de Long John (tweewieler) veel geschikter vindt voor een flinke fietstocht dan de Joker Lifestyle (driewieler), die meer voor de 'fun' is. Met 2 voorwielen en die stang vind ik de houding niet prettig voor een langere fietstocht. Voordeel is wel dat er meer kinderen in passen. Ideaal voor transport bij kinderopvang en recreatieparken.

De bakfiets zorgt voor een leuke aanvulling op de quality time met mijn kinderen. Zij zouden deze ook voor geen goud meer willen missen!

Michel

Bericht gewijzigd door: michelv, op: 2008/07/28 16:00<br /><br />Bericht gewijzigd door: michelv, op: 2008/07/28 16:01
Attachments:
The administrator has disabled public write access.

Aw: fietskar/kinderzitje of bakfiets? 16 Mrt 2007 13:39 #1328

• Rebecca
hallo

wij hebben een fietskar.
het bevalt erg goed.
dus als ik jullie was kies ik voor een aanhangkar.

groet rebecca

Aw: fietskar/kinderzitje of bakfiets? 24 Feb 2007 23:00 #1209

• olivia
Hallo,
Heb zelf 4 kinderen, de oudste fietst zelf, dan heb ik een zoon van 3 en een tweeling van 1 1/2 jaar.
Ik had zelf een moederfiets, met een verlengde bagagedrager. Nou is het hier best heuvelachtig waar ik woon, en die moederfiets is zo zwaar...ik ben een bakfiets gaan huren. In een woord geweldig!
Ben nu druk op zoek naar een, een kleintje kan ook in de maxi-cosi mee of in een speciale babyschaal. Ik kan 2 kinderen in de bak, een achterop en eventueel ook nog een op het stuur!
Echt een aanrader!!!
Succes!!

Aw: fietskar/kinderzitje of bakfiets? 03 Jan 2007 03:25 #884

• marjorie
Wij hebben de afgelopen 2 jaar met 2 kinderen in de fietskar gefietst. De eerste keer waren ze bijna 1 en dik 2 en een half, en vorig jaar allebei een jaartje ouder. Het ging prima. Afgelopen jaar sliepen ze omstebeurt en het jaar daarvoor allebei 2 keer. Tijdens hun slaapjes maakten we de meeste kilometers. Als ze het een beetje zat begonnen te worden was het tijd voor een pauze, bij een schoolplein of seeltuintje. dat vonden ze altijd super.
Een zitje hebben wij niet overwogen omdat een voorzitje lastiger fietst en een achterzitje vinden we ook niet echt heel prettig vanwege het soms plotseling bewegen van onze zoon. Hij is niet eens heel beweeglijk, maar kan de fiets zo toch een enorme zwieper geven. We vonden het wel gezellig voor ze, zo samen in de fietskar. En we genoten bij wind mee ook van de gesprekjes tussen ze. Ik vond het er nu wel vrij vol uitzien in de kar, nu ze dus bijna 2 (op een maand na) en dik 3,5 jaar oud waren. Ze zijn heel gemiddeld qua grootte volgens het cb (om te voorkomen dat je denkt dat we misschien hele grote kinderen hebben) en voor komende zomer weet ik niet of het gaat lukken om ze er allebei weer in te doen. Ik denk het niet...en bovendien wordt het voor degene die ze trekt ook steeds zwaarder...

Succes met je keuze!
Groeten,
Marjorie

Aw: fietskar/kinderzitje of bakfiets? 28 Dec 2006 05:53 #873

• joriska
Wij hebben juist hele goede ervaringen met de bakfiets. We hebben 2 weken gefietst, ca 60 km per dag, met een kindje van 11 maanden. Wel in Nederland, dus redelijk vlak. We zijn overigens wel de grebbeberg opgeweest en dat was geen enkel probleem.
Volgende zomer gaan we naar Engeland met de bakfiets en onze inmiddels 2 kindjes van 3 en 1.
We hebben een cargobike bakfiets met 4 versnellingen, dus wel een kwalitatief goede. Ik kan me voorstellen dat het met de goedkopere bakfietsen zwaarder is, maar met deze is het absoluut aan te raden.
Ook erg handig voor de bagage...

Aw: fietskar/kinderzitje of bakfiets? 29 Aug 2006 17:38 #750

• Loek
Hoi,

Mijn advies: absoluut geen bakfiets, veel te zwaar en veel te log. Bergop lijkt me al helemaal niet te doen met een bakfiets.

Fietskar met een extra fietsstoeltje is de beset oplossing, zo kunnen ze ook een beetje wisselen.

3 1/2 jaar is net nog te jong voor een aanhangfiets maar volgend jaar moet het zeker lukken. Koop daarom een niet al te grote fietskar omdat het maar voor slechts 1 jaar is en je met een kinderstoeltje ook goed uit de weg kan voor 1 uur per dag. De overige uren zitten ze samen in de kar.

Afhankelijk van het weer en de route denk ik dat een dagafstand van 50-60 km haalbaar moet zijn. Neem na 1 uur een korte pauze en na twee uur een erg lange pauze bij een speeltuintje en fiets vervolgens nog eens 2 uurtjes met een korte pauze.

Gr,
Loek