Reisverslag familie Lurken, deel 3

Donderdag 27 juli - 37°C onweer, 47 km (totaal 324 km)

Na een lekker ontbijtje, vroeg vertrokken. Na een geweldige onweersbui vroeg in de ochtend is het al snel weer heet! Op zich een leuke, vrij vlakke route langs de Weser. Met wat kleine klimmetjes in het bos langs het water.

Dit is duidelijk niet onze dag. Heet, heet en nog eens heet. We ploegen voort en drinken ons te pletter. Rond 3 uur vinden we het genoeg en zoeken een lekker plekje op de camping in Han. Munden. Daarna gaan we richting het 'Freibad'. Dat is beter, heerlijk koel.

Zo stiekem aan begint het wat harder te waaien. En we kleden ons alvast aan. Terwijl we teruglopen naar de camping begint het onweer echt. De uren daarna blijft het onweren en regenen Gelukkig kunnen we in de 'keuken' koken en eten en wat spelletjes doen. 's Avonds wordt het weer droog en lijkt het wat koeler. Ook 's nachts blijft het droog, maar wel klam.

Vrijdag 28 juli - 25-28°C bewolkt, 66 km (totaal 390 km)

Om 8 uur (record!) zitten we al op de fiets. Het is heerlijk koud en we moeten zelfs onze regenjassen aan. Ook met een lege maag kunnen we ver komen, dat blijkt. Want 12 km verder vinden we pas een bakker. Lekker verse broodjes en een taartje.

Vandaag langs de Werra. Lekkere golvende route, mooie dorpjes, af en toe wat bepakte tegenliggers. Na een venijnig klimmetje, komen we in het twee delen dorpje Bad Sooden Allendorf. Gezellig pleintje met een pizzeria. Daar is niets mis mee. Lekkere pizza's, lasagne en frietjes voor Amber.

's Middags wordt het weer warmer en uiteraard is er dan weer speciaal voor ons een fonteintje neergezet. In de buurt van Eschwege vinden we het genoeg. Het duurt even voor we Leon overtuigd hebben en tot overmaat van ramp valt Niels ook nog van z'n fiets. Grote schrik en twee schaafwonden. We vinden een camping en volgens de bewoners een rustige. Nu dat valt een beetje tegen! Wel nog even de mogelijkheid om te zwemmen, voordat het onweer losbarst.

Zaterdag 29 juli - 25-28°C, 54 km (totaal 444 km)

Een week onderweg, 400 km gefietst en 85 km met de trein. Schiet lekker op. Het is bewolkt en de zon komt er niet echt door. Snel weg van deze niet zo prettige camping met feestvierende Polen of Russen of zoiets. Tijd voor een kopje koffie met aspirine in Wanfried.

Amber vermaakt zich prima zo achterop de aanhangfiets, maar begrijpt nog steeds niet hoe ik iedere keer weet wanneer ze zit te duimen. Leon piekert over alweer een treinreis richting Dresden of Leipzig en Niels probeert kaart te lezen. In Falken stoppen we net op tijd om nog even bij de bakker de laatste broodjes en taart te kopen voor weekendsluitingstijd. Verder nog even de tent gedroogd, want we hebben geen idee waar we uit zullen komen.

Zo langs de Werra zien we ook regelmatig Sam en Eduard, onze zwanen 'vriendjes' terug. Dan rijden we bij Mihla langs een bijna leeg zwembad. Is het open? Ja, joepie! Zwemmen dus en grote schrik als blijkt dat ons fototoestel er niet meer is. Laten liggen in Falken? Nee dus, blijkt gewoon onder de grote hoop met kleren te liggen. Daarna weer verder. Van zwemmen krijg je honger en slaap. Dus eerst wat eten en drinken in Creuzburg en dan vinden we een plekje bij de kanoclub. Samen met twee andere Nederlanders, ook op weg naar Praag.