Reisverslag familie Zwart-Goud - deel 8

Sunday roast in de pub

13 augustus 2006
Walderingfield – Felixstowe, 30 km.

De hele nacht kwam het met bakken uit de hemel. ’s Morgens in de regen ingepakt.
Al snel klaarde het weer aanzienlijk op en konden de regenjassen uit. Rond lunchtijd kwamen we via een mooie route in Felixstowe aan. Een “Sunday roast” gegeten in de pub. Vooral Noor heeft lekker zitten smikkelen.

Daarna de stad in gefietst om bij de touristinformatie uit te zoeken hoe we de volgende morgen bij de boot in Harwich moesten komen.
Het voetveer naar Harwich hebben we besproken en daarna zijn we naar de camping gefietst. Daar stonden we op een prima plek naast het speeltuintje. Sam en Noor vermaakten zichzelf er prima met elkaar en de Engelse kinderen. Op het strand hebben we nog lekker brood gegeten en alvast de route naar het voetveer verkend.
De volgende dag pakken we de boot naar Nederland zodat we nog in een paar dagen naar huis zouden kunnen fietsen.

14 augustus 2006
Felixstowe – Lelystad, 20 km.

’s Ochtends stonden we heel vroeg op om al onze spullen in te pakken. En ja hoor, het regende weer. Uiteindelijk vertrokken we ruim op tijd richting het voetveer.
Zo vredig als dat overtochtje door de havenmond er de vorige dag had uitgezien, zo’n ramp leek het nu in de stromende regen met harde wind.
We moesten al onze bagage van de fietsen afhalen en op het strand gaan klaar staan. Sam en Noor zagen het absoluut niet zitten en zaten te huilen in de fietskar.
Uiteindelijk kwam het pontje toch nog opdagen, we begonnen ons al zorgen te maken.De overtocht viel gelukkig erg mee.In Harwich aangekomen bleek alleen dat we alles nog een flinke trap naar boven mochten tillen….
Uiteindelijk hebben we op het nippertje de boot weten te halen. De Engelsen hebben namelijk de vervelende gewoonte om brommers van hun fietspaden te weren door heel vervelende hekjes te plaatsen. Heel handig als je een bepakte fiets en fietskar hebt.
In Nederland aangekomen, sloeg de regen tegen de bootruiten aan. De weersvoorspellingen waren ook niet al te best. De kinderen waren door hun droge lange broeken heen. Dus besloten we om de hele zooi in de trein te gooien en rechtstreeks naar huis door te rijden.

Al met al was het een geslaagde vakantie, die jammer genoeg iets eerder eindigde door het weer.

Vragen, opmerkingen? Mail ons gerust! Dit E-mail adres wordt beschermd tegen spambots. U moet JavaScript geactiveerd hebben om het te kunnen zien.